Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som rubriken lyder, på vilket sätt påverkar en ringsko hoven/hästen jämfört med en vanlig, traditionell järnsko? Och då ringsko utan...
2
Svar
32
· Visningar
11 480
Senast: Alexandra_W
·
H
Hästvård \"Svullen\" bakom ganaschen... För några dagar sen upptäckte jag att ni häst var svullen, alltså tjock, så det buktar ut, bakom...
Svar
5
· Visningar
4 723
Senast: hillevie
·
Hästvård var det en hovslagare som sade åt mig vid ett samtal om min häst. Hur kan h*n vara så tvärsäker på det? Finns det några belägg för hur...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Rie
·
Z
Hästvård När får ungstona sin första brunst? är nämligen så att min lilla welsh mountain tös på 2,5 år har blivit helt - ja jag känner helt...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: zillax89
·
A
Hästvård Hej. Det är med "darr" i fingrarna och och ett nervöst sinnelag :crazy: som jag nu ställer denna enkla lilla fråga, nämligen...
Svar
11
· Visningar
3 629
Senast: Ashira
·
F
Hästvård Min häst har ganska dåliga ryggmuskler så jag beröver lite tips på att träna upp dom:) Är det bra att rida i djup snö och så? Det finns...
Svar
5
· Visningar
770
Senast: lundborg
·
K
Foder & Strö om ni rider era hästar på sommaren, minskar ni hömängden eller tar ni bort den helt eftersom det är gröngräs ute?
Svar
19
· Visningar
1 721
Senast: Vita_N_6520
·
D
Foder & Strö Nån som kan deras värden eller var man kan hitta dem? Behöver veta så fort som möjligt och de på min påse står endast råprotein...
Svar
18
· Visningar
1 097
Senast: Carolrita
·
M
Hästvård Skriver åt en kompis. Hennes häst fick en böld på halsen för 4 dagar som inte försvinner. Hon har inte feber, reagerar inte så mkt och...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: MalinR
·
A
Hästvård Våran equiterapeut har upptäckt en stor muskelskada på våran ponny. Den sitter i Gluteus Medius (som har till uppgift att sträcka ryggen...
2
Svar
34
· Visningar
4 709
Senast: AleXandra
·
B
Foder & Strö Har hört att man kan ge extra C-E vitaminer för att bygga upp musklerna och hjälpa till med återhämtningen efter hårda ridpass. Finns...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: KillerQueen
·
C
Hästvård Finns här någon som har erfarenhet av griffelbensbrott, har en 5 årig ponny som jag i dag fått besked om att han har griffelbensbrott på...
Svar
5
· Visningar
2 868
Senast: caspar
·
Hästvård vad är det bästa man kan göra i boxen när hästen ska ha boxvila pga "skada"? underlag? spån och mycket halm? bädd? nått annat? har...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: houdini
·
J
Foder & Strö Nu har det plötsligt dykt upp en ny regel i stallet, att hästarna vid fodringarna måste få sitt hö först att mumsa på en stund innan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 740
Senast: roadkilled
·
K
Hästvård Hej! I med jag har haft problem med min 2-årings mage fick jag idag en receptfri medicin. Diarsanyl. Pratade med veterinären i morse...
Svar
7
· Visningar
9 012
Senast: loch
·
Hästvård Hej, är helt ny här! Min häst har varit svullen till och från i bakbenen i ca en vecka. Från kotan upp till hasen, ifylld i senskidan...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: lamagga
·
M
Foder & Strö hmm, har ingen aning hur de stavas :/ svenska betygen är inte vade de borde vara :smirk: men men... min fråga är: Är de mycket...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Marius
·
F
Hästvård Hej! Jag har en unghäst på 4 år (i maj). Hon verkar vara uttråkad och vill ha något att pyssla med. Jag kan ju inte ge henne hö hela...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: ppauline
·
C
Hästvård min häst har senaste 2 veckorna blivit väldigt elektrisk i pälsen... när man tar av han ett fleece täcke så får han som små stötar...
Svar
18
· Visningar
1 923
Senast: Fina
·
P
Foder & Strö Någon som har några erfarenheter av detta fodret? Skulle behöve lite extra energi till min pålle, nu när han går i hårdträning. :devil:
Svar
3
· Visningar
610
Senast: MadeOfSark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka