Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av att ge en häst som hostar havsalger?
Svar
4
· Visningar
811
Senast: sha
·
Hästvård Ja jag har två frågor om min häst, och eftersom det är denförsta som är mest relevant så sätter jag in dem på hästvård. (Antar att det...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Vita_N_6520
·
L
Hästvård Min ponny har omsusklad bak. Han går i form när jag rider han och vi tränar dressyr för instruktör minst 1gång i veckan. Har ni några...
Svar
3
· Visningar
646
Senast: eliis
·
C
Hästvård Har ni haft kvarka? Hur har det gått, hur lång tid har allt tagit? Ja berätta all ni kan om era EGNA erfarenheter kring Kvarkan. tackar =)
Svar
5
· Visningar
1 459
Senast: rabarber2
·
D
Hästvård Hej Jag har ett litet russ, hon är 16 år och skäck. Hon har ett blått och ett brunt öga och det blåa ögat rinner ofta. Veterinären...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: ponnydamen
·
Hästvård Jag har en häst som har blivit sparkad på sitt framm knä för två årsedan Aldig varit halt. Har haft flera olika veterinärer här. Har...
Svar
4
· Visningar
2 372
Senast: Rotterö
·
Foder & Strö Nyss köpt lusern hackad strå för att fylla upp mitt stos foderstat så att hon kan hulla upp sig ordentligt, men hur många liter...
Svar
12
· Visningar
3 761
Senast: milly
·
R
Foder & Strö Här är värden jag har fått på mitt hö: Är inte så insatt i hur man analyserar hö, men jag vet ju att dessa värden är riktigt kassa...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Trissa
·
J
Hästvård När man tittar på hästens öga ska man då se den rosa/vita delen i främmre delen i vanligt läge om man står och tittar på hästens ena...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: JK+T
·
P
Foder & Strö Har hört att man kan ge soja till hästar som har ett proteinfattigt ensilage för att komplettera det. Hur mycket ska man då ge...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: Madick
·
Hästvård Kan hästar smittas av rävskabb?? Vi har en skabbräv som dragit runt på vår och grannens gård. Grannens hundar är smittade av rävskabben...
Svar
17
· Visningar
7 890
Senast: Rie
·
Foder & Strö Flera hästar i vårt stall har haft problem med svullna ben och gallor, inklusive min egen. För några dagar sedan kom höanalysen och den...
Svar
13
· Visningar
3 659
Senast: mahlmt
·
U
Foder & Strö vad har ni för erfarenhet utav olja i fodret.. vad för typ av olja påverkar vad, vilken ska man INTE ge och varför osv... Påverkar oljan...
Svar
1
· Visningar
618
Hästvård Jag har läst en hel del om fång men inte riktigt hittat svaret på detta. Om en häst får ett mycket lindrigt fånganfall - vilka är de...
Svar
7
· Visningar
4 578
M
Hästvård Nu har min kille stått på box inne för behandling av en synnerligen envis mugg/rasp som inte velat ge sig. Har behandlat enliigt...
Svar
18
· Visningar
6 012
Senast: Vita_N_6520
·
C
Hästvård Undrar om det är någon som vet hur snabbt fenylbutazon (butta) verkar efter att man har gett det? Sedan undrar jag hur länge det...
Svar
11
· Visningar
11 940
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hur gör man?? Jag köpte en soloComb för ett tag sen för det lät som ett bra alternativ till att rycka manen (eftersom min häst inte är...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: Twist
·
Hästvård Min shettisdam har fått fång igen. Hon hade sitt första anfall i september förra året men har alltid varit ömfotad. Då var hon pigg och...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: penola
·
S
Foder & Strö Jag har införskaffat en liten shettisherre på 5år. Han är pigg och glad, inga som helst problem med energin. Han får förtillfället...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Carolrita
·
N
Hästvård Varit till klinik med min häst som är halt. Fick diagnosen GONIT. Vet någon vad det är? Erfarenheter av detta? :(
Svar
3
· Visningar
1 959
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka