Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad är normalvärdet för fibrinogen?
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: Harvester
·
S
Hästvård har hand om en kompis häst nu medan hon är borta och jag vet att hästen har gjort såhär förut. Hon nickar med huvudet och spottar ut...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: arbetsmyran
·
L
Hästvård Har någon tips om hur man kan förhindra att vattnet fryser så snabbt? Jag har mina hästar på lösdrigt och dom har en stor vattenhink...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Hjalmarf
·
Hästvård Efter att ha läst på olika trådar så börjar ja blir mer o mer osäker på min hästs framtid...:( efter klinikbesök i november...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: hasselby
·
P
Foder & Strö Tahitian Noni Equine Essentials Tänkte bara höra om någon har någon erfarenhet av detta. Det är ett supplementfoder i flytande form som...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 112
Senast: mataii
·
Y
Foder & Strö Hej Någon som har erfarenhet av HorseHage är mkt nyfiken! Hoppas på svar Fatima
Svar
12
· Visningar
1 198
Hästvård Sprutade precis min häst med penicillin, när jag drog ut kanylen så kom det till min förfärran lite blod. Jag bara väntade på att han...
Svar
19
· Visningar
1 927
Senast: Annika Källse
·
Foder & Strö Jag har flera gånger hört/läst att hästar som får för lite/undermånligt foder tenderar att få väldigt lång vinterpäls. Hur och...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: ameo
·
M
Hästvård Hejsvej! Jag läste i en artikel någonstans att antalet utdömda hästar i Sverige (alltså som avlivas eller triangelmärks) ökar varje...
Svar
18
· Visningar
1 419
Senast: hillevie
·
B
Hästvård Då min häst haft symtomen ett par år så tror vet att det är pollenallergi. Ingen annan häst i stallet blir snorig o hostig, slö. 06 så...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: AC-36
·
K
Foder & Strö Hej! Ger ni era dräktiga ston foderkalk? Jag ger mitt sto Krafft grov, får hon i sig vad hon behöver då eller behöver man komplettera...
Svar
2
· Visningar
1 847
Senast: knasan
·
Hästvård Våran lilla russ blir varm i hovarna efter ett motionspass (och då menar jag t ex en skrittrunda på 20 min med små barn på ryggen, inga...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: borienburk
·
Hästvård Idag har jag inte tänkt nåra fina tankar om min pålle.....han har rymt ur sin sjukhage som han snällt ståtti nu i ett par veckor. När...
Svar
16
· Visningar
1 794
Senast: Lavinia
·
Hästvård Letar häst för köp och fått tag på en som verkar vara vad jag söker. När jag frågade om skadehistoria berättade ägaren att han blivit...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Singoalla
·
Hästvård Min travare har på 1 vecka blivit jätteinsjunken vid virveln där bak. Precis framför den alltså. Han är mer insjunken på vänster sida än...
Svar
2
· Visningar
1 376
Senast: Mysaan
·
Foder & Strö Någon som vet vad en säck kostar och hur många kg en säck innehåller, alt. kg priset? Hur ser värdena ut?
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: putte_nutte
·
C
Hästvård Nu vet inte jag om den här tråden hamnade rätt, men moderatorn får väl flytta den annars. Jag har valt hovvård som en extra kurs under...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Matinee
·
P
Hästvård Som många andra har vi har vi problem med hö´t pga av den fukt som varit. Vi har slängt jag vet inte hur mycket och väntar nu på...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: charmant
·
K
Foder & Strö Hej! Min häst verkar inte tåla melass eller betfor särskilt bra. Jag har letat runt men de flesta kraftfoder verkar innehålla...
Svar
6
· Visningar
1 557
Senast: kickikompis
·
Foder & Strö Hejsan, jag är på vippen att arrendera en åker som är ca 2,5 ha, jag vill veta hur mkt jag kan få ut av den, i form av hö då... räkna...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Strajder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka