Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Ni som klipper era hästar på sommaren oxå, hur har ni det med täcken osv... Har dom ett regntäcke vid regn lr hur gör ni? Varför...
Svar
16
· Visningar
1 839
Senast: My Beauty
·
Hästvård som rubriken säger. Hur påverkas en häst av att en sko inte ligger exakt mot hovväggen(bärranden) hela vägen runt? Har fruktansvärt...
Svar
12
· Visningar
1 889
Senast: Lena
·
3
Hästvård :crazy: jo jag frågade vet. om vad det var men jag fick tre olika förklaringar på det och det gjorde mig inte smartare:crazy: ... hur...
Svar
5
· Visningar
5 581
Senast: 333
·
3
Hästvård även här frågat vet. men ej fått ett svar som jag förstått helt å fullt, hur påverkar det en häst å .. ja skriv vad du vet om det -...
Svar
4
· Visningar
2 744
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hur ofta gör ni det? Gör ni det någon gång ibland, när hästen verkar sjuk? Gör ni det för att veta vad hästen har för normal...
Svar
15
· Visningar
1 241
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Här i våra krokar är spånet tillfälligt slut. Har ringt runt, men de vanliga leverantörerna har slut. *Leverans inom kort*... I alla...
Svar
14
· Visningar
1 975
·
Hästvård Undrar om detta skulle funka. Orsaken är att av det fyra hästar jag har i stallet är det två som är riktiga grisar; verkligen illa! Hos...
Svar
1
· Visningar
669
·
D
Hästvård Jag hade tänkt bygga en större hage, och jag vill höra er åsikt. i vilket utförande skulle det passa bäst?
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Dequines
·
B
Hästvård Hej ! Är det någon här som har erfarenhet av att få sin häst behandlad med kortison och DMSO i ryggen ? Min häst har blivit behandlad...
Svar
15
· Visningar
1 838
Senast: Boj
·
Hästvård om man ger det till ett sto som ska betäckas, hur långt innan betäckningen ska man sluta ge djävulsklon med tanke på dens stimulerande...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Lilla tjejen blir ändå inte bättre, trots att jag trodde att vi var på rätt väg. Häromdagen var hovis här och vi hade superproblem...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
12 547
Senast: Gordon
·
Hästvård Jag har fått hjärnsläpp, jag undrar vad saken man drar ut brodd med kallas? /Heulwen
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Heulwen
·
S
Hästvård har en fjording nu som vi har ute på foder... vi skulle sko honom, men en söm kom fel, drog ur sömmen på en gång och satt i nån till...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 140
Senast: Lindzay
·
Hästvård Vad får ni betala för vaccinationssprutorna! Jag har tre hästar som jag vaccinerade förra veckan. Jag betalade ca 400 kronor för alla...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag var och köpte en dunk E**n B-vitamin idag och hoppas på att mina hästar ska börja fälla när dom får det. Min 3-åriga NF ska gå...
Svar
19
· Visningar
2 940
Senast: WiMa
·
Hästvård Nu har det gått troll i skador på mina hästar. Får förmodligen igen för alla skadefria år innan! Avlivade 2 hästar innan jul. ( en med...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Mikan
·
I
Foder & Strö Vilken vitamin är det hästen saknar om det äter på sitt o andras bajs ? Det är väl nån ? Tacksam för svar.
Svar
17
· Visningar
1 005
Senast: Idi_oten
·
Hästvård Min gammelponny (18år) har haft det lite tufft den senaste tiden. Började med fel sadlar som gjorde att vissa muskler i ryggen drog sig...
Svar
9
· Visningar
827
Senast: Pigan
·
T
Foder & Strö Snart dags att börja ge b-vitaminer inför pälsfällning... Nån som vet någon sort som inte smakar/luktar så illa! Köpte en liten vit...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 532
Senast: sassiball
·
N
Hästvård 4.5 åringen blev "plötsligt" svullen i ena frambenet igår. Hade på förmiddagen varit ute på en 50 minuters skrittur i skogen samt kanske...
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: dissy1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka