Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vilket liniment brukar ni föredra att använda på ömma ryggmuskler? Finns ju en hel uppsjö... just nu använder jag Emin racingliniment...
2
Svar
20
· Visningar
3 716
Senast: Centaur
·
S
Hästvård Hur färskt måste bollarna till träckprovet vara? Kan det ha legat i nån timme innan man tar det eller måste det komma direkt från hästen?
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: Madick
·
H
Hästvård Finns det någonting man kan göra för att få bättre hov kvalite? Det finns så himla mycket olika oljor pulver och prylar.. Finns det...
Svar
13
· Visningar
1 197
Senast: hasselby
·
F
Hästvård Vad gör man med en häst som alltid rymmer? Min kompis ponny rymmer hela tiden. Hon kan knappt ha den ute i stora hagen eftersom folk...
Svar
12
· Visningar
1 072
Senast: Figaaro
·
I
Foder & Strö Hej! Är det någon som har erfarenheter av glukosamin? Vilka märken som är bra? Undrar även om det finns att köpa större...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: pooutinoouti
·
Hästvård :cry: hur gör man för att skiten ska gå bort så fort som möjligt... pålle satte sig nästan ner när hon trodde att jag skulle ta...
Svar
17
· Visningar
5 076
Senast: Messy
·
J
Foder & Strö Hej, min lilla polle på 6 år slickar upp sin saltsten på ca 1-2 veckor. Har hört att det inte är bra att de står o slickar i sig allt...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: åke
·
Hästvård Vad göra? Vad finns det för knep för att få hästen att dricka? Sen en/två månader tillbaka har min häst vattenhink inne i boxen då...
Svar
11
· Visningar
911
Senast: hillevie
·
K
Foder & Strö Hur mycket för mycket kalcium kan man ge ett högdräktigt sto (mån 8-11)? Min foderstat stämmer så bra med energi, protein, P och Mg så...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: MadickenII
·
L
Foder & Strö Har någon erfarenhet av att ge så mycket som 900 g eller 1 kg KP per häst och dag??? En häst som behöver en kvot på över 6 smbrp/MJ...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Lisen2000
·
J
Hästvård På en unghäst känner man revbenen ganska-mycket väl.H*n har tjock päls så det syns inte men det spelar ingen roll.H*n har någorlunda...
Svar
12
· Visningar
878
Senast: sassiball
·
Hästvård Min häst ska ha sin influensaspruta nu i mars, så jag ringer vet i morgon och bokar tid till det. Samtidigt ska jag ha vet till att...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: bettysmatte
·
  • Låst
Hästvård Fy fan va grymt!! http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/skotsel/verkad.html
33 34 35
Svar
698
· Visningar
53 113
Senast: emindy
·
M
Hästvård halvblodet mitt som går broddad har skadat insidan av hoven uppe vid kronranden. haft ute vet som sa att det inte såg bra ut men att...
2
Svar
33
· Visningar
4 493
Senast: M-Meduza
·
K
Hästvård Ena bakhoven är ojämnverkad (oskodd) och idag när jag varit ut och ridit en kort runda i skogen (mjuksnö) så var hon stel i bakbenet...
Svar
15
· Visningar
1 301
Senast: Klackskor
·
C
Foder & Strö Jag har en islänning, ett sto på 17 år. Hon är inte mager men bukig och insjunken (vid virrvlarna) Hon har en otrolig ämnesomsättning...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: chrissan
·
Hästvård var kan man köpa de stora affischerna som brukar hänga hos farbror veterinär? jag ringde statens labtbruksuniversistet, men de tyckte...
Svar
4
· Visningar
3 150
Senast: Messy
·
Hästvård Jag har skrivit om detta tidigare här på Buke men gör ett försök till för att se om några nya idéer har kommit upp. Därför lägger jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 192
Senast: Camilla_H
·
K
Hästvård Jag har en ponny som är krubbitare och skulle behöva lite tips på hur man kan få de och sluta och så. Blir superglad för alla tips och...
2
Svar
30
· Visningar
2 235
Hästvård OK, tänk er en gamal nordsvensk, 28 år. Hängmage, ryggraden "sticker ut", höftknölarna syns tydligt. Överben i knälederna, går ej att...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: flippe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V