Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nya fullblodsdamen är hopplöst dålig på att äta hösilage. Och hon kan inte skylla det på 'inte van', 'kommer från banan' etc. Hon har...
2
Svar
35
· Visningar
2 449
Foder & Strö Jag blir ibland förvånad över att samma personer som hänvisar till miljömedvetenhet och oro för framtida generationer när de genom...
2
Svar
28
· Visningar
1 971
A
Foder & Strö Jag ska nu flytta min älskling till ett nytt stall. Där jag har honom nu ingår hö, halm och havre. Men på det nya stället måste man...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: remmis
·
G
Hästvård min häst står på lösdrift. det funkar bra men det jag undrar är om halmen i ligghallen.Den blir blöt och hästarna bajsar där,ska det...
Svar
14
· Visningar
1 366
Senast: blohme
·
Hästvård Hästen i fråga har spatt i mellersta glidleden, ledavdelningen är nästan helt sammanvuxen.Han har inte visat minsta lilla hälta eller...
Svar
15
· Visningar
1 476
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Kan ngn här svara mig hur foderfång utvecklar sig och hur diagnosticera man att det är just foder fång.??
Svar
19
· Visningar
3 676
Hästvård Ligger tråden fel får moderator gärna flytta den! Hästen är en rutinerad transportåkare. Van att åka brett (utan mellanvägg) och med...
Svar
11
· Visningar
1 096
·
Foder & Strö Jag har ett nordissto på 9 år som när jag köpte henne endast stått i 3 år. Då var hon väldigt, väldigt, väldigt fet. Har haft henne i 2...
Svar
14
· Visningar
1 306
Senast: Mynta2
·
T
Foder & Strö Hej! Har ett varmblod som just nu äter: Morgon: 2 ½dl Korn 3 Kg hö Lunch: 3 kg Hö Kväll: 2 dl betfor 2½ dl korn Mineraler...
Svar
5
· Visningar
841
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 470
·
Hästvård Någon som har några tips på hur man kan skydda hästen från täckesskav? Min häst får inte skav på bogen utan det är manen som trillar av....
Svar
9
· Visningar
2 442
Foder & Strö Att hösilage fräter på hästarnas tänder pga ph värdet? Ffa äldre hästar bör man utfodra med försiktighet? Fick det berättat för mig i...
2
Svar
21
· Visningar
1 985
Senast: Emmah.S
·
L
Foder & Strö har verkligen försökt att få svar på detta genom att titta i andra trådar men hittade inget! Finns svar i ngn tråd, tipsa mig gärna om...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Lisen2000
·
Hästvård Tycker själv att det börjar bli tjatigt med dessa avmaskningstrådar, men jag behöver lite hjälp här;) Vi har gjort träckprov nu på...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Madick
·
Foder & Strö Mustang foder, Havens, S:t Hippolyt, Dodson & Horrel och Dynavena. Havens har jag möjlighet att få levererat så det står utanför...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: raven_82
·
Foder & Strö Vilken havre är det vi normalt sätt benämner som "vanlig havre", hur skiljer sig denna mot matilda havre och svarthavre t.ex.? Hittar...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: cactuspower
·
J
Hästvård Vi hade ut en tandläkare för en vecka sedan (kollar henne två gånger om året, om inte mer). Hästen i fråga har haft tandproblem...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: j3nnif3r
·
Hästvård om man ska kyla hästens ben efter tex ridning... Tag ett par gummi boots o sätt dom vid hästens knän upponervända.. Fyll bootsen med...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: bigganl
·
K
Foder & Strö Misstänker att 10åriga hästen behöver protein, går nu på kraft groov 90 och betfor samt fri tillgång på ensilage. Vad tycker ni jag ska...
2
Svar
36
· Visningar
2 251
Senast: HelenaHandberg
·
M
Hästvård Har idag varit till vet. med min varmblodstravare som under en period haft störningar i rörelsemönstret i högre farter. Vet. böjde...
Svar
15
· Visningar
1 535
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Specialsök (Röd kong)