Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har redan tid bokad hos veterinären men vi spekulerar vilt här hemma om tänkbara diagnoser... Lite bakgrund: Hästen (ett sto) har...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: morottotte
·
D
Hästvård Förra sommaren kliade mitt kallblod som besatt manen och svansen. Vad har ni för tips på förebyggande behandlingar (egna hopkok eller...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Är det någon som provat och har erfarenheter av St Hippolyts foder?
Svar
17
· Visningar
3 232
Senast: Fia_90
·
V
Hästvård Hej, Jag är ny här och undrar lite om vad som gäller ang. frågor om företag och sånt? Medveten om att denna fråga kanske inte bör ligga...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: VeraE
·
Z
Hästvård Hej, jag bara undrar hur man sköter om manen på bästa sätt? jag kanske gör något fel då alla mina hästar har väldigt långa...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Premier
·
B
Hästvård det har nu visat sig att jag har fått löss på mina hästar, det var nykommlingen som hade med sig detta och nu har alla det:cry: känner...
Svar
3
· Visningar
680
Hästvård Min lilla häst har fått en halv tand och en tand är väldigt lös plus att den nästan ser rutten ut. Förstår att jag måste få munnen...
Svar
13
· Visningar
4 235
H
Foder & Strö Jag har ett bra ensliage som täcker behovet av kalcium och fosfor till min häst. Frågade idag en foderexpert på ett stort företag om hur...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag har märkt särskilt nu på senare tiden att jag uppenbarligen sitter lite snett. Det känns alltid som den vänstra stigbygeln är...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: Daimie
·
S
Hästvård Provar här istället för på foder, verkar inte ens vara någon inne där just nu... Det börjar komma upp nytt gräs i hagen nu och idag...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Skuggabaldur
·
J
Hästvård Jag har haft min foderhäst i över ett år, men nu den senaste tiden har jag upptäckt sår på haserna på honom. Jag kan inte säkert...
Svar
4
· Visningar
4 744
Senast: __lollo__
·
J
Hästvård hästen har licksom en spricka uppifrån och ner i strålen:( .Beror det på uttårkan i hoven??:confused: Den är ca 3-4 cm lång..Någon so m...
Svar
9
· Visningar
1 515
Senast: WiMa
·
T
Hästvård Våran nya häst beter sig konstigt när han dricker vatten, sträcker fram huvudet, öppnar munnen rör huvud fram och tilbaka och står...
Svar
6
· Visningar
1 377
Senast: TJOHOO
·
Foder & Strö Hej! Hade tänkt att jag skulle ge hästen melass på prov en tid. Är det någon som vet energivärdet på melass? Tack!
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Myy
·
Hästvård I dag när min häst käka sitt lunch hö, såg jag att han sparkade sig mott magen flera gånger :confused: Någon som vet varför han gör så?
Svar
15
· Visningar
1 180
Senast: Underbar
·
D
Hästvård Varför skriver alla att deras hästar är pleggade alternativt ska pleggas när de menar att hästen har fått lugnande, är sövd eller ska...
Svar
17
· Visningar
2 831
Senast: kamomillo
·
I
Hästvård Jag hamnade i en liten diskussion här om dagen efter att en människa tittade på min häst med värmekamera. Denna påstod att det var något...
2
Svar
20
· Visningar
3 661
Senast: Jamme
·
L
Hästvård Hej! Mitt varmblod skadade sitt gaffelband i september i fjol, vi fick det konstaterat på ett ultraljud. Han har sedan skadan inte...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: davidia
·
Hästvård kan man rida en häst precis efter att den har ätit?? vad jag har hört så kan man inte det........(snälla svar nu):angel:
Svar
17
· Visningar
1 056
Senast: Misslo
·
Hästvård Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden, men om den ligger fel så får moderator gärna flytta på den. I ridhuset...
2
Svar
24
· Visningar
4 918
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Pizza (hemgjord)
  • Sötpotatis