Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu ska pållens midjemått minskas. Hans mage liknar gallern Asterix... Han är numera bossen i hagen över en häst som inte är speciellt...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: syrran
·
Hästvård Min "lilla" tjej har nämligen problem med det, och har alltid haft. Hon är nu inne i årets än så länge kraftigaste brunst, och...
Svar
7
· Visningar
880
Foder & Strö Om någon har tips och råd om vad man ska tänka på när man anlägger vall för hösilage och betning till unghästar och dräktiga ston så...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: DavidS
·
F
Hästvård Hallå alla ! Tänkte höra om ni har något förslag på bra och bra pris på Glukosamin, har en 27årig gubbe i stallet mår prima men...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Boj
·
Foder & Strö Undrar om något vet något foder som har liknande proteinvärden som kraffts protein, men till ett humanara pris?
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Kirre
·
Hästvård Pålle har blivit halt och jag har bokat kliniktid, men det är över en månad tills dess. Hältan märks bara på böjt spår på mjukt...
Svar
15
· Visningar
1 287
Senast: Fiorano
·
I
Hästvård min häst har "proteinknölar" på ryggen. Det är ingen som vet varför hästar får det, vissa påstår att det kan bli så när man inte byter...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Goofyspouse
·
T
Foder & Strö Någon som vet om Granngården säljer nån sorts foderjäst?
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: AKB
·
Hästvård :confused: Min stackars häst har varit lös i magen av och till sedan uppstallningen för en dryg månad sedan. Pga flytt från betet och...
Svar
19
· Visningar
1 104
Senast: mettanmett
·
P
Hästvård Jag avmaskade mina hästar för tvá dagar sedan och idag ság jag en 1 cm láng röd mask. Är det nágon som vet vilken sort?
Svar
13
· Visningar
1 132
Hästvård var in och kastrerade grabben i måndags (5 mars),ena kulan låg i kanalen,så dom fick göra tre snitt på han,ett över kulan som var...
Svar
14
· Visningar
5 715
Senast: hillevie
·
Hästvård Så kallt har vi det här . Lägger ni ut era hästar i sådana temperaturer!? Det finns de som som har ut sina hästar hela dagarna fastän...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
10 947
Senast: Dequines
·
S
Hästvård Vad kostar en vet.besiktning ungefär?
Svar
5
· Visningar
656
Senast: Saga_
·
D
Hästvård Nu vet inte jag riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, men jag chansar. Då jag nu går i planer på att bygga ett eget stall så...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: Dequines
·
Hästvård Vad kostar det? Röngten och borttagning av dold vargtand. Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
640
Senast: settis
·
P
Hästvård Sant att man kan ha det? Antar att hästen fått det då det luktar lite och är lite mjuk och varm, men ej öm? Läste i en tråd på buke...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Premier
·
Hästvård Sist hovis skodde mina unghästar så var jag inte med och kollade. Han slog på skor med sidokappor bak. Jag vill inte ha sidokappor på...
2
Svar
27
· Visningar
14 152
Hästvård hästen har senaste veckan, ihop med en kompis av två, haft sparsamt, vitt näsflöde. Ingen feber och inte ett dugg allmänpåverkad så har...
Svar
6
· Visningar
1 060
T
Hästvård Hur stort blir slitaget, kan det ens bli något, på en häst som är runt 12 år som tävlat aktivt och upp till svår klass? Vad är det...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Vad innebär avlagringar på koterna????? Hjälp!!
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka