Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hur ni har gjort som har fått hästar med hovledsinflammation friska. Hur märkte du att hästen började bli frisk? Om du hade en lång...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Empalie
·
P
Hästvård Avmaskade mitt sto igår kväll då jag hade en stark misstanke att hon hade mask. Men i morse när vi morgonfodrade så ville hon inte äta...
Svar
13
· Visningar
1 660
Senast: Tebazz
·
K
Hästvård Idag skulle jag ta in min häst och tvätta benen/hovarna (pga lera i hage) Efter dålig väder och säkert många har problem med hagarna nu...
Svar
7
· Visningar
1 754
Senast: mizz_perfect
·
R
Hästvård Hej. Min häst har precis varit inne på atg kliniken i malmö. Jag fick veta att han har blodbrist. Vad för medicin/vitaminer lr liknande...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: mizz_perfect
·
Foder & Strö Hej! Vi ahr precis börjat ge hösilage till våra pållar då den ena börjat hosta lite smått..men nu undrar jag, hur lång hållbarhet det...
2
Svar
27
· Visningar
3 922
Senast: LIA
·
G
Hästvård Då jag har en häst som får pollenallergi på våren så är jag nyfiken hur ni andra behandlar era hästar.
Svar
2
· Visningar
607
Senast: granit
·
Foder & Strö Vilka värden ser ni helst att era grovfoder har? Tänker då främst på energi (MJ) och det smältbara råproteinet. Sitter och funderar över...
Svar
10
· Visningar
1 832
Senast: 95johsv
·
C
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av det eller om det finns nån hovis som kan berätta för mej varför såna används istället för gummisulor...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: gylle
·
Hästvård Känns inge kul just nu, min ena häst beter sig mysko när han ska kissa. ha tagit urinprov å lämnat till veterinären men dom ser inge fel...
Svar
13
· Visningar
5 820
Senast: martinique
·
S
Foder & Strö I våran hage har det varit riktigt kraftigt och högt gräs under sommaren. Nu är det gult och visset såklart och halva hagen är ganska...
Svar
8
· Visningar
1 140
Senast: Egonson
·
Foder & Strö HUr kommer det sig egentligen att så många hästar är bukiga o har synlig proteinbrist trots att man har räknat foderstat efter konstens...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: milly
·
Hästvård tänkte skriva ut en mall för en dagbok för min häst eftersom jag har medryttare och det är en fördel att ha koll på hur hästen gått för...
Svar
2
· Visningar
1 683
Senast: cili
·
Hästvård Är allt betalat och klart om jag köper en kolla masken låda? Alltså om analysen är betald så det är inga extra kostnader utöver lådan?
Svar
5
· Visningar
819
C
Hästvård Kom ut för att morgonfodra. Mitt dräktiga sto (fölar 1 april) har en stor vätske fylld bula mitt imellan frambenen som känns som gele...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: xbella
·
T
Hästvård En häst som ofta går högt med huvudet i och inte vill ta stöd på bettet, kan det vara pga något annat än smärta? Hästen kanske inte...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: Koppen
·
Hästvård jag har planer på att försöka köpa loss en överviktig häst så snart jag har råd att hålla två hästar. det är väl minst 50-100kg som ska...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: cili
·
Hästvård Ska man låta hästen vila/ta det lugnt efter avmaskning?
Svar
12
· Visningar
5 175
H
Hästvård Jaha, har väl till slut fått inse att min häst inte blir bättre. Efter flera år med fång i olika omgångar så har jag fått ta det svåra...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934
Senast: DeCloe
·
Hästvård Läste i andra trådar att mjäll kan bero på protein? Vad gör man då med en liten en som behöver sina proteiner? Idag äter han...
Svar
17
· Visningar
1 102
Senast: Eastwick
·
A
Foder & Strö Om jag ger fibergi o vill ge vissa tillskott, kan det på någotsett skada? omdet är så ör det någon spec vit. till ex. som de får...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka