Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård En 7årig valack är avlad främst för dressyr, har en ordinär exteriör, ngt lågställd. Har tränats främst i dressyr som yngre med för...
Svar
13
· Visningar
1 047
Senast: melev
·
Hästvård Det är en sak jag har funderat på ett tag nu. Hur vanligt är det att hästar har dålig syn? Hur brukar det arta sig? Upptäcker man det ens?
Svar
5
· Visningar
880
Senast: via
·
Foder & Strö Jag sitter alltså i sitsen att jag inte får tag i mer grovfoder till mina hästar. Köpte hö men de kan inte äta det för de är så dammigt...
Svar
17
· Visningar
1 184
Senast: Mysaan
·
K
Hästvård Tänkte köpa en sån där låda "kolla masken". Vad innehåller dom? Och hur fungerar dem? Är det en påse där i som man skickar bajset till...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: woarda
·
M
Hästvård Är det för sent att klippa hästen nu? Han är klippt innan i år men tycker han behöver det igen, eller det förstör fällningen om man...
Svar
14
· Visningar
1 912
L
Hästvård Vad tycker ni om hans knän? han är 2 är i sommar. Bör man "oroa" sej för hans "knölar"...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: linda_04
·
M
Hästvård Jag har bekymmer med allergi/känslighet på min häst. Det jag tror/vet så här långt är att hon är allergisk mog avmaskningsmedlet...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: 333
·
Hästvård Shettisen fick fång i mitten av juli. Behandling blev nåt medel (kommer inte ihåg vad det heter) i pulverform som man blandade ut med...
Svar
7
· Visningar
3 094
Senast: HIM
·
V
Hästvård Jag har en häst med dåliga hovar som varmskotts under en längre period, hennes hovar är torra och går ordentligt isönder och pga av det...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: vapor
·
Hästvård någon som har ett bra igångsättningschema? har en häst som haft en gaffelbandskada och veterinären säger bara att jag ska ta de lugnt...
Svar
6
· Visningar
1 583
Senast: caspar
·
Hästvård 'måttlig till kraftig follikulit i nasopharynx, kärlinjicerad slemhinna' vad blir det 'på svenska'?
Svar
8
· Visningar
7 884
K
Foder & Strö Hur mycket (ca rekomenderat) ska man ge av lucern pellets, och hur länge ska man lägga det i blöt innan? (angående 1,48 mnkhjd...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: Carisma72
·
J
Hästvård jaha, nu har shettisen börjat klia sig, det var ca en vecka sedan. en del menar att hästars eksem orsakas av insekter och att dessa...
Svar
16
· Visningar
1 556
Senast: john doe
·
Hästvård Ni som har haft er häst täckad med ordentligt vintertäcke i vintern typ över 300 g, vad har er häst på sig nu? Såklart får alla andra...
2
Svar
22
· Visningar
1 601
Foder & Strö Hej! Jag har fått rådet av min equiterapeut att ge min häst E-vitamin i tillskottsfoder ett tag. Jag hade funderat lite på att ge...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: Carolrita
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto och en valack. Jag vill så gärna ha dem tillsammans i hagen. Men när jag satt ihp dem tog det bara en halv dag...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Gordon
·
Hästvård Det blev lite text det här, men jag skulle vara jätte tacksam om ni orkade läsa och sen komma med era tankar och funderingar. Känns...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 186
P
Foder & Strö Här kommer jag, foderexperten :angel: Vad är egentligen skillnaderna mellan dessa två? Själv använder jag 90 men har aldrig använt...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: milly
·
V
Hästvård Nu har jag funderat länge. Kring det här med hull. Hur fort är det normalt att vänta sig att en häst ska gå upp, med bra foderstat...
Svar
15
· Visningar
2 104
Senast: veronican
·
Z
Foder & Strö Kan en häst på två år få diarre av att äta för mycket salt? Hästen i fråga har helt plötsligt fått diarre utan foderbyten och han...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Zolitary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd