Fabbe är lärd att en tillbakadragen skänkel betyder gå bakåt.
ok men inte att du lutar dig fram å lättar från sadeln, eller? det är inte den korrekta hjälpen å vill du tävla ngn gång är det ju trais att han är lärd fel. Men har du aldrig tänkt tävla så kan det kvitta bara du konsekvent alltid gör samma hjälp så att han vet vad du menar
Men har han haft pålagringar sen han var liten då???
Det kan inte jag svara på ... vet du inte det själv? När fick du veta det å vad har vet sagt.
Pålagringar/ inflammationer orsakas vanligen av överansträngning, felridning...
Menar du att vinklarna inte ser ok ut i ryggning, skritt, trav eller bara som dom är?
överlag så tar han inte för sig med bak, han arbetar inte under sig på ett sett man helst vill se då man ska rida upp en bärighet. Jag förmodar att det är någon formn av arbetshäst du har .. Ser inte så bra men det ser så ut och jag kan ej deras fysik och hur de ska vara byggda..
Nej han kanske inte har kropp för att hålla för skogsridning lättare träning av dressyr och körning, vad vet jag.
Som sagt jag vet inte vad det är för ras men arbetshästar är ju inte riktigt som halvblodshästar, de är avlade för ett annat syfte.. Jag kan inte heller svara på om han håller eller ej för den ridning du har
Usch vad jobbigt detta är, jag vet verkligen inte vad jag ska göra, alla säger så olika.
Men det lutar ju åt att åka till kliniken för jag har ju sagt det förut att jag ska det, men alla har avrått mej till det för dom tycker att jag överdriver/töntar mej.