Vill ej backa och har svårt för att gå nerför

Sv: Vill ej backa och har svårt för att gå nerför

På det översta fotot har han helt klart en konstig bakbensvinkel. Han står med benen långt in under sig, brukar han stå så? I övrigt ser han ju jättemysig ut...

*knapplån*

Hästen har i mitt tyckte inte riktigt förutsättningarna för en ridhäst, även frambenen är placerade på ett sådant sätt att hästen blir rejält tung framtill. Lägger man till en arbetsobenägen bakdel som inte vill ha mer vikt - svår kombination.

Absolut ingen veterinär eller ens exteriör bedömning, mest funderingar i allmänhet.

:bow: :bow: :bow:

du hakar upp dig på tok för mycket på att du kollade honom förra året.tänk på hur mycket som kan hända en häst på en dag,timme tom på en minut för det kan gå väldigt fort när det händer något..eller så är det något som har varit på gång länge och som bara blir värre..visst 17 kostar det pengar att åka till klinik och visa upp honom men köper man en häst så tar man automatiskt på sig ett enormt ansvar :att se till att hästen har det så bra som möjligt under sin livstid! vad förlorar du på att få honom kollad igen på ATG?

Det har inget med pengar att göra sen kan jag oxå berätta att jag inte äger hästen.
Jag har pratat med ägaren(snart utbildad veterinär) och hon tycker det är onödigt att ta honom till kliniken om det inte är nått fel på honom, tycker inte man ska leta fel. Han har ju som sagt alltid haft svårt för att gå nerför och han är uppfödd hos henne, eller hon fick honom när han var två veckor gammal.

Men självklart kan jag ta honom till kliniken om jag vill.

Varför jag skapade tråden var för att jag ville se vad era tankar o funeringar var.

*knapplån*

Hästen har i mitt tyckte inte riktigt förutsättningarna för en ridhäst, även frambenen är placerade på ett sådant sätt att hästen blir rejält tung framtill. Lägger man till en arbetsobenägen bakdel som inte vill ha mer vikt - svår kombination.

Absolut ingen veterinär eller ens exteriör bedömning, mest funderingar i allmänhet.

Nej han har nog inte den perfekta exteriören för ridning, tyvärr. Men men, han ska väl dra sin vagn mest, så får jag skaffa en till häst sen som jag kan rida på.(säger nu inte att jag inte ska kolla upp om allt står rätt till) Fabian föredrar ju ändå vagnen framför ryttare.

Två bilder till:
Hstarna1088.jpg
[/IMG]
11-1.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 914
Senast: Mia_R
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 118
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar