Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad gör ni när era hästar får gallor?(kyler benen, liniment, lindar, back on track osv. ?) Hur ofta/när får dom gallor? Upplever ni...
2
Svar
34
· Visningar
3 383
Senast: SweetBriar
·
S
Hästvård Var på klinik och fick diagnos kotsenskideinflammation och hästen fick Fenylbutazon i 13 dagar. Hästen var varm i kotan v,f, ingen...
Svar
12
· Visningar
7 481
Senast: Lejonelle
·
H
Hästvård Har läst detta på nätet: tromber (blodproppar) i krösroten som hästen kan få pga skador som blodmasken ger. Problemen med dessa skador...
Svar
2
· Visningar
2 747
Hästvård när man trycker/dra med fingrarna längs ryggraden och hästen reagerar/sjunker neråt vid länden(tror jaG det är). Vad kan det då vara för...
2
Svar
24
· Visningar
5 109
M
Foder & Strö HEJ! Hoppas att någon kan hjälpa mig lite.. Jag ska köpa häst alldeles snart, ett sto, ursprungligen från tyskland. Hon som äger hästen...
Svar
4
· Visningar
884
Hästvård Jag är trött på att åka på träningar med en jättetrasslig svans full av sågspån, visst lätt att borsta ur den.. Med väääärldens tålamod...
2
Svar
23
· Visningar
1 887
Senast: mettanmett
·
K
Hästvård Har stått i olika stall igenom åren... Har vid två tillfällen träffat på ägare som har flera hästar i olika stl.. I ett av fallen hade...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 545
Senast: mackan
·
Hästvård Idag har jag gjort något jag inte gjort tidigare... Jag är ensam hemma med hästarna och känner mig inte pigg. Trött och ont i...
2
Svar
26
· Visningar
2 294
Senast: norrland65
·
Hästvård Vid senaste besöket på klinik så upptäcktes det att min häst har sammanväxningar nere vid själva kotorna och på både över och undersida...
Svar
4
· Visningar
1 854
Senast: Boj
·
Z
Hästvård Vad väger pållen som har måtten: 173 omkrets 160 hög Tacksam för svar, ska börja ge nån medecin! Frid/Malin
Svar
1
· Visningar
648
Hästvård Vad har ni till era hästar?? Vad föredrar ni? För och nackdelar?? Har själv spån idag men funderar på att byta till torv på grund av...
2
Svar
21
· Visningar
2 013
Senast: elise_rocky
·
R
Foder & Strö Jag letar efter ett foder med mycket järn och koppar. Jag har en varmblods vallack på sex år som har blodbrist och ska därför ha ett...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: veronican
·
M
Hästvård Hej har fått konstaterat att mina hästar har pälsätare. Usch va vidrigt. ja tror ja dör.. Nån som vet hur man gör med borstar å sånt...
Svar
4
· Visningar
951
Senast: fritidsryttaren
·
K
Hästvård hej! jag tror min häst är en klapphingst, han hamnar ofta i slagsmål med andra vallackar, försöker betäcka om han går me ston. kan en...
2
Svar
21
· Visningar
7 504
M
Hästvård Finns det ngn här som vet vad en vanlig veterinärbesiktning kan kosta ? På ett ungefär ? Tacksam för svar :)
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Kivina
·
V
Foder & Strö Min vetrinär rekommenderade mej at prova detta på min unghäst som har problem med koterna. Finns det nåt nätbutikk man kan beställa detta?
Svar
1
· Visningar
800
Senast: viola66
·
Hästvård Min häst ha fått massa "småbölder" på halva hela kroppen. Inget igår, utan allt har kommit idag. Tänkte om ni vet vad det skulle kunna...
Svar
13
· Visningar
1 772
D
Hästvård Jag har inte varit i stallet på 2 veckor för att jag varit riktigt sjuk & i lördas upptäckte jag att hon hade sårskorpor & hade lite...
Svar
15
· Visningar
2 237
Senast: CK
·
M
Hästvård Någon som VET nåt som hjälper hovsprickor?? Någon som har egen erfarenhet av något som "botar" hovsprickor? Tacksam för...
2
Svar
31
· Visningar
7 089
H
Foder & Strö Bör magnesium ges "torrt" eller går det lika bra att blanda tillsammans med betforen?
Svar
6
· Visningar
729
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka