Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Jo det är så jag är jätteintresserad av en häst.Jag undrar om vet besiktning,Vem betalar? Är det jag eller ägaren av hästen.Ja hästen är...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: gullefjun
·
  • Låst
Hästvård Jag mumlade lite sist jag var på klinik med K att det borde finnas något man kan ge så de inbillar sig att de är dräktiga hela tiden...
Svar
18
· Visningar
3 480
Senast: kickikompis
·
Hästvård Min pålles sadeltvång har tilltagit trots att jag alltid spänner försiktigt. Förut kanske han fick det en gång i halvåret eller nåt nu...
Svar
9
· Visningar
1 394
Senast: Cheeky_nicke
·
Hästvård Min lilla häst är fortfarande inte bra:cry: så idag togs erlichia och borelia proverna om trots att de var negativa förra gången...
Svar
10
· Visningar
1 710
Hästvård min häst är gallfri i hagen så länge det är kallt ute.. är det varmt blir han tjockare i benen.. och över natten blir han tjockare.. om...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Carro88
·
Hästvård den sneda sidan in mot hoven var det va? började tänka på det förut och ju mer jag funderar ju mer osäker blir jag
Svar
7
· Visningar
11 273
Senast: cili
·
Hästvård Vad påverkas den egentligen av? På hösten kan man väl påverka pälssättningen bl a genom att täcka hästen tidigare och att ha det ljust i...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: Belethien
·
Hästvård Min nya häst är underbar, men lite tunn och omusklad. Hon kom i förrgår och jag funderar på om jag ger henne rätt mängd mat. Jag ger...
2
Svar
31
· Visningar
2 157
Senast: veronican
·
Hästvård Jag har min häst på stall där man bara får använda halm eller torv i boxarna. Torven är svindyr, men min häst hostar och blir upprepat...
2
Svar
34
· Visningar
3 805
Senast: Smuldaisy
·
3
Hästvård Vad är detta? Fanns ej igår utan kommit under natten... Vad ska man göra?
2
Svar
22
· Visningar
4 085
Senast: 333
·
Hästvård Våran 26åriga b-ponny är jättehalt, han är väldigt fräsh för att vara 26år, vi upptäckte det igår och han fick stå inne hela gårdagen...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: superstar
·
P
Hästvård Har vart och provridit en häst idag och förra vecakn som jag har fastnat för rejält :) Vi ska nu kolla lite på försäkring, vet besiktn...
2
Svar
28
· Visningar
2 009
Senast: pooutinoouti
·
T
Hästvård Hej fick åka upp till hästen i natt å kolla för han hostade så. Det lät som om han har lunginflamation, bi ljud på vä sida å hårda...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: Blixtra
·
Foder & Strö Vad kan man ge till hästen för att den ska orka, förrutom korn. Inte havre då hästen inte behöver bli piggare. Kom gärna med förslag =)
Svar
14
· Visningar
1 045
Senast: Masse
·
Hästvård Nån som vet vad det heter? Finns inte med i mitt lexikon :angel:
Svar
1
· Visningar
1 808
Senast: Madick
·
C
Hästvård Hej några nya nyheter om hur vi blir av med dessa Inkar på ett lätt sätt ...provat att knyta bort och den översta biten trillade av men...
Svar
10
· Visningar
1 247
Senast: Crona
·
Foder & Strö Hjäääälp! Står i ett stall där det ingår havre och annat gottis i hyran.. Men idag så luktade jag för första gången på länge på havren...
Svar
2
· Visningar
1 664
P
Hästvård Min treåring har troligtvis fått piphas. Vill gärna veta allt om det nu. Försvinner det?? Jag har bäddat tjockt i boxen eftersom hon har...
Svar
2
· Visningar
957
A
Hästvård Min häst har fått väldigt svullna kinder, både på själva ganaschbenet och bakom, precis där det slutar på båda sidor (man kan tänka sig...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: 333
·
D
Hästvård fick höra om en häst som hade s k Björnfot.. kan ärligt säga att jag aldrig hört uttrycket. vad är det?
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: Dequines
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka