Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När jag kom ned till stallet i morse för att släppa ut hästarna hade mitt ena sto ett mkt konstigt beteende. Till en början trodde jag...
Svar
14
· Visningar
1 870
Senast: Tabitha
·
J
Hästvård Hästen jag planerar att köpa (Eng. fullblod, född 99.) har en cysta. Hon har aldrig haft besvär av den men jag vill ändå ha lite...
Svar
6
· Visningar
3 178
Senast: Fakur
·
S
Hästvård Har haft min foderhäst i ca 4 månader nu och hon har fallit ur formen och fått lite uppdragen buk och har blivit liten spetsig på...
Svar
13
· Visningar
1 016
Senast: wenn
·
M
Hästvård Hästen min står med brutet ben hemma (självklart har vi varit hos vet. redan). Han verkar väldigt trött och jag undrar hur man får tag...
Svar
10
· Visningar
1 780
Senast: ghost
·
3
Hästvård har ju skrivit från & till här ang. min häst som var utlånad bla bla bla... kom hem med ryggont med mera. Diagnos efter koll på en...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Geisli
·
Hästvård När ska man ta träckprov egentligen? Är det läge att göra det nu, eller ska man vänta lite och ta det närmare inpå betessäsongen? Sen...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Jag har läst om något här i pulver/fröform som man kan ersätta foderolja med? Vi använder solrosolja till våra hästar, men det blir...
Svar
1
· Visningar
673
3
Hästvård Jag vet inte om begreppet är myntat eller ej men om inte så "klubbar" jag det som ett godkänt begrepp här & nu !!! "RyggHäst" = en...
2
Svar
27
· Visningar
3 359
Senast: 333
·
E
Hästvård Hej! Min häst har en bencysta,fick veta det förra mars och han hade första gradens hälta så dom på strömsholm sa att han skulle stå i...
Svar
14
· Visningar
3 125
Senast: 333
·
S
Hästvård Hästen står i boxvila pga pinne ovanför höger has, allt är frid och fröjd FÖRUTOM att energinivån stiger... Imorse när de andra hästarna...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Suuz
·
Foder & Strö Ungefär hur många kg hö ska/kan man ge en häst som är ca 150 cm hög, relativt lättfödd men ändå tappat lite hull på senare tiden...
Svar
9
· Visningar
958
Foder & Strö vad ha vitlök för funktion??? e det bra att ge till hästar som e förkylda och ha hosta..???? kan man ge vitlöks klyftor i stället för...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 111
Senast: lollo88
·
Hästvård Krumelur, min ettåring, har en tid haft en liten galla i höger hasled och en betydligt större i vänster. Han är inte halt och ömmar...
Svar
12
· Visningar
4 880
Senast: via
·
Hästvård Juvret är svullet och alldelens hårt på Quartern. Det är nästan som om hon kannat upp fast spenarna har inte svällt, hon må se dräktig...
Svar
6
· Visningar
3 509
Senast: Hrannar
·
M
Hästvård Mitt sto verkar ha lite knepiga brunster. Innan har hon gått med bara ston i hagen, men sedan 1 1/2 år går hon med valackar oxå och då...
Svar
8
· Visningar
887
Hästvård Ibland är det inte lätt när minnet sviker. Jag behöver receptet för att göra "hemmagjord sårtvätts medel". Nu kommer jag ju inte ens...
Svar
3
· Visningar
639
Senast: Sammet
·
Foder & Strö ursækta dom danska bokstæverna, sitter i skolan i Køpenhamn... Har lite funderingar på att byta från linfrøolja till linfrøkaka på min...
Svar
1
· Visningar
603
H
Foder & Strö Måste bara få fråga! Någon som vet bättre!:confused:
Svar
9
· Visningar
1 401
Senast: Eagle
·
S
Hästvård I början på december blev pållen varm o lite halt på höger fram. Hade ut hovis för att kolla upp om det ev var ngn hovböld, men nej...
Svar
4
· Visningar
616
P
Hästvård Hej, min häst har nu varit hos mig i drygt en månad. Jag tycker han är väldigt obalanserad mentalt just nu, till skillnad mot vad...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: Pommmac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd