Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Har en äldre valack som behöver 82MJ och 497Pr. Han har ni i vinter gått på en foderstat som är 108Mj och 763Pr. Vilket är en bra bit...
Svar
16
· Visningar
979
C
Hästvård "min häst" (inte jag som äger men jag som rider nästan varje dag) har tappat lite i hull men framförallt muskler senaste månaden...
2
Svar
35
· Visningar
3 257
Senast: catta_84
·
C
Hästvård vad gäller ang utevistelse? Hur många timmar i hagen kräver ligghall? En hage vid lösdrift ska den uppfylla vissa krav?
2
Svar
26
· Visningar
1 723
Senast: emindy
·
D
Foder & Strö Som rubriken lyder hur mycket ger ni /kg för hösilaget? Använder ni er av stora rundbalar eller är det nån som köper små balarna...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Thora
·
S
Hästvård Kommer det att bli en redig insektssägong i år? Min häst blev totalt uppäten i somras, tänkte switcha så snart det är lämpligt =) Hur...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: _Eva_
·
S
Hästvård Vad kan det vara om en häst är stel i ett bakben på böjt spår? På rakt spår märks ingenting. Ingen svullnad, ingen värme heller. Han är...
Svar
16
· Visningar
1 374
Senast: Asterix
·
Hästvård Någon med erfarenheter? Var det svårt att få er vanliga hovis att sätta på dem? Tacksam för alla synpunkter:bow: /Lisis
Svar
2
· Visningar
778
Senast: _Eva_
·
Hästvård Akut fråga för idag! (måndag 12 mars). Får jag vara med inne på operationen när hästen blir opererad? Jag har som regel för mig...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: Sammet
·
M
Hästvård Hejsan, har lagt in inlägget även på hästhantering. Har köpt en varmblodsval som kommer hem till mig inom en vecka.:bump: Har på...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: hillevie
·
D
Foder & Strö Vad anser ni finns för fördelar och nackdelar med okrossad havre? :d :confused: ;) För mig känns det att det finns massor av...
Svar
6
· Visningar
772
T
Foder & Strö Våra två pållisar har "fallit ur" hull lite nu de senaste veckorna. Man anar revbenen och en av dem är lite bukig. Man kan ju misstänka...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Trampe
·
H
Hästvård ;) :smirk: hej min häst har fått en muskel bristning i bakbenet är det någon som vet något smart tips som kan påskynda läkningen...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Idag är en sån där dag man önskar att den egentligen inte finns. Det var blidväder och jättehärligt när jag for till stallet, så...
2
Svar
34
· Visningar
2 951
Senast: emindy
·
T
Hästvård Funderar på att satsa på en häst som har lösa benbitar, ena benet är opererat där säger ägaren att kroppen hade kapslat in och tagit...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Helan
·
M
Hästvård Min häst fick en broddskada för två veckor sen. uppe vid kronranden. Men jag har hållit det rent med hjälp av lindor osv för att hålla...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Min häst har en stor bläs, och därav rosa mule. Den blir väldigt lätt "irriterad" på sommaren av solen och så. Får blåsor. Någon som...
Svar
12
· Visningar
1 847
P
Foder & Strö Tycker ni detta är ett bra foder? Lägger ni som annvänder det till något? vad? Har ett nioårigt sto, normalt hull. Arbetar normalt...
Svar
18
· Visningar
1 720
Senast: blohme
·
Hästvård Hästen är halt , ingen puls,feber,värme el. svullnad i ngt ben men halt i trav ( igår) Har inte kollat mer idag än kännt på benen och...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: ankic
·
K
Foder & Strö Min häst är väldigt smal och har inga muskler. Snart har sträckningen på benet gått bort och jag ska börja planera lite om hur ja ska...
Svar
7
· Visningar
688
Senast: milly
·
C
Hästvård Min häst fick kotledsinflammation i vänster bakben i början av sommaren, behandlades för detta och skoddes med ringskor, korta tår och...
Svar
1
· Visningar
1 644
Senast: carran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka