T
Trollan
Sv: tappar hull och muskler... varför???
AVMASKA kraken...
AVMASKA kraken...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
de äter samma ensilage, de får lite havre varje kväll plus mineraler.. de e allt...
Eftersom hästen tappar hull o därmed även muskler trots att den inte jobbar överdrivet mycket och får bra med mat, såååå tänkte ja att de kanske vore bra med en avmaskning. Vilken mask!!! Använd ett medel med brett spektra som tar rubbet..
Eftersom hästen tappar hull o därmed även muskler trots att den inte jobbar överdrivet mycket och får bra med mat, såååå tänkte ja att de kanske vore bra med en avmaskning. Vilken mask!!! Använd ett medel med brett spektra som tar rubbet..
AVMASKA kraken...
vad gäller att avmaska honom så är han avmaskad i höstas... vi ska ta träckprov för att kunna utesluta om det är mask eller ej.....
ok, tack... tror ju inte att det är mask, men man vet ju aldrig.... jag tror att det är som ni säger att han får för lite protein... vet kommer idag eller imorgon.... så vi får se vad de säger...
Jag avmaskar mina 2 gånger om året. På vårkanten med ett brett spektra (pga av att dom gått i samma hage hela vintern o inte lika lätt att hålla rent o mockat pga av snö o is) På sen- hösten för att hästarna ska vara "rena" inför vinterhagen. Ingen av mina hästar har tappat hull under vintern, dom jobbar lika mycket året om. Fodergivan är endast ökad på stråfodret för att dom ska hålla värmen.
Visst kan man ta träckprov, kalla på veterinär som kommer med råd, det är inget fel i det.
Tråkigt bara att du Madic fäller sådana onödiga kommentarer men tyvärr alltför vanligt bland "hästfolk" med besservissrar!
Catta_84, var på de klara om vem som står för kostnaderna, du eller häst ägaren. Be veterinären kolla tänderna, kan vara en orsak till att hästen tappar hull, kan inte tugga i sig tillräckligt med ensilage.
Berätta gärna hur det gick.
Jag avmaskar mina 2 gånger om året. På vårkanten med ett brett spektra (pga av att dom gått i samma hage hela vintern o inte lika lätt att hålla rent o mockat pga av snö o is) På sen- hösten för att hästarna ska vara "rena" inför vinterhagen. Ingen av mina hästar har tappat hull under vintern, dom jobbar lika mycket året om. Tråkigt bara att du Madic fäller sådana onödiga kommentarer men tyvärr alltför vanligt bland "hästfolk" med besservissrar!