Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Nu är jag där igen... bytte stall för några månader sedan och såg fram emot att prova ny foderstat. I gamla stallet ingick foder och det...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: TheOne
·
Hästvård Pållen har trampat sej på ballen å e halt...:crazy: Ynkligt fullblod :cool: Så vad ska man göra? har tvättat med jodopax å smörjt me...
2
Svar
36
· Visningar
8 310
Foder & Strö Vi har en liten bponny som är ca 18 år, pigg och kry. Problemet är att hon är så "trög" i ridhuset. Hon är dock en "seg" häst, ingen som...
Svar
10
· Visningar
1 429
Senast: citi
·
S
Hästvård Min medryttarhäst har lite problem med bakbenen, från då när han var halt.. Hältan är urläkt, men han är lite feg med att använda...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: SockerSara
·
D
Foder & Strö Har räknat på Hippocampus men litar inte riktigt på det, men enligt det är det bra. Så vad tycker ni? Hösilaget innehåller: 56% ts...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Dundret
·
Hästvård HEJ! Tycker min häst är lite öm i ryggen. Han har varit öm lite från och till, men jag har tidigare haft problem med en sadel som...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Domenico
·
Foder & Strö Kan någon tipsa mig om foder med ett lågt energi innehåll? Jag räknar och räknar och får inte till det.Energin skjuter i höjden hur...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: milly
·
Hästvård när ska man börja sätta på exemtäcket.. det är nu andra året jag har ponnyn o ifjol blev det för sent... så hur ska man veta?? här...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Rebecka83
·
Hästvård Hejsan alla på buke. Jag har ett russ som har pattella hon har aft det i hela sitt liv och aldrig haft några problem förrens i sommras...
2
Svar
23
· Visningar
1 860
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Ja ni vet hur jag är, nojjig. Det är så lätt att bli blind. Kommentera allt om hur ni tycker hon ser ut. Innan avställningen för 3...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 242
Senast: Messy
·
T
Hästvård (flytta gärna om den ligger fel) Probelmet är detta: Jag har en lite äldre häst (17år), som har något av en liten hängbuk. Den är...
2
Svar
30
· Visningar
4 159
Senast: Tebazz
·
Z
Hästvård Någon som har en aning om vad detta kan vara, har erfarenhet? Vet. säger att dom kan ta prover men eftersom hästen inte visar ömhet så...
Svar
7
· Visningar
8 415
Hästvård Min valack fick ett rejält kolikanfall i onsdags efm. Han har varit lite dålig i magen och jag har givit honom "Mag & tarm" eller vad...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Kan ni skriva upp foder eller annat tuggbart som stimulerar mage och tarmflora som är ur balans. Har en exemponny och söker...
2
Svar
36
· Visningar
3 058
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö när ger ni era hästar det? tycker ni att ni märker någon skillnad? när märker man att hästen har kalkbrist? jag kan inte göra en...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Sellan
·
Foder & Strö Jag vill bara varna alla för att köpa green powers lucern strå :mad: Jag har hittat ca 25 små stenar( som ärtor/mandlar) i mitt lucern...
Svar
6
· Visningar
856
Foder & Strö hur gör ni när ni ska ge era hästar typ vitaminer som är i pulverform? lägger ni det i kraftfodret eller hur gör ni?
Svar
3
· Visningar
666
Senast: pinky
·
A
Hästvård Jag och min kille köpte ett dräktigt sto för 2 veckor sedan. Hon är betäckt en gång 30 maj 2006. 330 dagar borde då vara den 25 april...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: aenglah
·
Foder & Strö Hur jag än vrider vänder och räknar så blir magnesium nivån för låg:mad: Nån som har något bra tips:confused:
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Rent hypotetiskt: Skulle hästar/kor/etc klara sig med att dricka enbart saltvatten om inget annat fanns att tillgå? Och en fråga...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Panter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V