Sv: pattella

Patellaupphakning, brukar man ge smärtstillande för det?
Är inte någon expert iof, har bara varit med om lindring upphakning hos min häst.

Sätter igång henne, tja, lugnt. Det viktiga är att inte upphakningarna kommer tillbaka. Gör det i den takt som hon verkar klara av. Skritta mycket till en början, se till att hon alltid är avslappnad i gångarterna och gå inte över till trav förrän hon kan trava avslappnat.

Sa din vet någonting om b-vitamin? Det "botade" min hästs patella och den har aldrig visat sig sen dess. Det är flera år sen nu. Tror jag iof att man alltid ger till patellahästar men efter som att du inte nämnt det så tänkte jag iaf lägga till det. ;)

det är ju det vi diskuterat fram å tillbax....;)
beviplex är b vitamin man sprutar hästen med

Lägger till - jag gav min häst b-vitamin i maten bara. Vanlig hederlig b-vitamin för häst.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 367
Senast: Sesca
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 095
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 058
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka