Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Någon här som vet vad en cert. equine dentist har för utbildning. Får de verkligen operera bort vargtänder, tror jag vet svartet men är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
5 953
Senast: krambanan
·
Hästvård Min unghäst 'är skadad igen och blev ihoptråcklad i tisdags. Ett stygn, sticksår som är ca 3-4 cm djupt, insidan av det en bakbenet...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Trollsan
·
Foder & Strö Vill ha 'rent' magnesium tillskott i syfte att bl. dämpa/lugna. Vart hittar jag detta? :bow:
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: lexi
·
Foder & Strö Hej. Jag har en fråga till er som har kunskap om mögel etc i hö: Om det dammar - är det alltid pga mögel? Sist vi hämtade hö fanns...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 234
Senast: _86a_
·
H
Hästvård Hittar ingen tråd med hur mkt ni lägger ut på era hästar och vad som kostar så och så :angel: Om ngn hittar kanske ni kan va gulliga och...
Svar
1
· Visningar
566
Senast: remmis
·
S
Hästvård Hejsan! Min ponny har haft en odräglig hosta sedan travsesången slutade, vilket är sedan oktober (!) Vetrinär har varit och kollat och...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: saila
·
Hästvård Vaccinerade hästen idag och jag vet att man ska ta det lugnt med ridningen ett par dagar,,men hur länge och hur lugnt? Ska jag bara...
Svar
17
· Visningar
2 151
Senast: Nemo
·
Hästvård Jag har en äldre fjorddam som är 24 år i år. Hon är pensionär och lever ett stillsamt liv i hagen, men hänger med ut på promenader...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: ekedal
·
E
Foder & Strö Ska köpa en häst :bump: , om hon går igenom besiktningen i veckan, och har lite frågor om foder.. Det handlar om ett 9-årigt...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: milly
·
G
Hästvård Vi har en valak blandning på 7 år. Efter att ha ätit 7-8 kg. hö hela vintern + kraftfoder om dagen, har han plödsligt bestämt sig för...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: saraa90
·
Foder & Strö Finns det något tillskott som man kan ge hästen för att främja tillväxten av man, svans, hovar, päls ( hårrem )? Annars sätter han päls...
2
Svar
26
· Visningar
3 908
Senast: Mistrelle
·
Foder & Strö Jaha, då har man i år det omvända problemet från i fjor. Behöver ett kraftfoder som SÄNKER kvoten alltså högt energi och lågt i protein...
2
Svar
22
· Visningar
2 062
Senast: fjordinghanna
·
Hästvård Har funderat en hel del den sista tiden varför min häst beter sig som han gör. Jag har haft honom i 7 år nu och när jag köpte honom så...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: AC-36
·
Hästvård För ett tag sedan upptäckte jag något konstigt på vänster bak-ball på mitt sto. Det är liksom en utbuktning med en sårskorpa. Om man...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: AnnaJL
·
Foder & Strö Ja, nu fäller hästarna för fullt och eftersom jag vet att min gamle shettis brukar ha en del problem med fällningen, funderar jag på om...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: peace
·
Foder & Strö Är Tokosel numera receptfritt eller ej? En vän ska åka till Sverige och jag undrar om hon bara kan traska in på ett apotek och köpa...
Svar
8
· Visningar
884
Foder & Strö vad innebär det att hippo grow alfa innehåller grönmjöl? Vad är det?
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: orion_x
·
C
Foder & Strö Vad är det för skillnad? Jag blir tvungen att byta från krossad till helhavre inom snar framtid. Vad ska man tänka på förutom att den...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Cronis
·
H
Foder & Strö HAr nu börjat vänja in hästarna i en gräshage, och då är min fråga. Hur mkt av näringen i gräset är nått till att ha just nu? Jag menar...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Finns det egentligen någon lag som säger hur många gånger en häst ska fodras per dag? Kollat i djurskyddslbestämmelserna, men där står...
Svar
7
· Visningar
777
Senast: Becca85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V