Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Har en ganska svårfödd häst som arbetar hyffsat hårt och behöver därför äta lite större mängder kraftfoder. Kornkrossen har slunkit ned...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: amanin
·
L
Hästvård Vad kan man ha för att skydda hästens ben i hagen? Lindor är ju inte såå bra eftersom dom lätt lossnar om hästen busar :smirk: lossnar...
Svar
11
· Visningar
2 020
Senast: Havregryn
·
Hästvård Hade en vet. som besiktade en islänning idag. Hon reagerade på böjprov av haserna ( troligen spatt men aldrig röntgad) Samt har haft...
2
Svar
20
· Visningar
2 269
Senast: Gwildr
·
S
Hästvård Saxat från ridsport. I rätten för djurplågeri En 64-årig kvinna som är anmäld för djurplågeri har åtalats i Västmanlands...
Svar
14
· Visningar
1 184
Senast: Ladan
·
Foder & Strö Har fått hem ett fullblodsto som är extremt mager. Anledningen till att hon tappat så är att hon har haft ett föl vid sidan förlänge...
Svar
7
· Visningar
832
Senast: milly
·
R
Hästvård Har en pålle som haft hosta ca 1½ månad nu, var ner till ATG-kliniken för tre veckor sedan där konstaterades slem i hals och lite i...
Svar
17
· Visningar
1 021
Senast: Rebecka83
·
C
  • Låst
Hästvård Ha ha nu stängdes tråden igen efter jag skrev in ett långt svar ang min häst! Här kommer det SO!=) Såhär var det. Hästen hade...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Cecely
·
R
Foder & Strö Är det kraftigt? Kan man ge det till en fånghäst? (utan symptom i ca två år) Kan inte mycket om ensilage så är det någon vänlig själ...
Svar
4
· Visningar
651
T
Hästvård Jag har två ardennerhästar som skalar varenda asp som finns i hagen! Är det nån som vet hur jag ska komma tillrätta med detta? Dom har...
2
Svar
30
· Visningar
4 210
P
Foder & Strö Har haft massage behandling på mitt fullblod och massören tyckte att jag skulle prova ge honom Kisel då han "klickar" i sitt ena...
Svar
1
· Visningar
692
Hästvård Hej allesammans! Min häst ska ha en längre boxvila, 4 veckor till att börja med fler efter operation. Jag skulle vilja ha lite tips...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: pinky
·
S
  • Låst
Hästvård Intresset för att posta inlägg i barfotadebatten verka vara ganska stort, i senaste tråden 156 inlägg på två dagar. En fråga till dig...
Svar
8
· Visningar
838
Senast: Boj
·
Hästvård min häst blev vaccinerad den 17/1 förra året, och då är det ju dags igen snart. är ganska många i mitt stall som ska vaccinera nu i...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 577
Senast: ghost
·
C
Hästvård Har nu fått pållen opererad i båda fram pga griffelbensfrakturor. Det är två och en halv vecka sedan. Han har fortfarande boxvila pga...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: oki
·
F
Foder & Strö En undran... Om ett gäng glada hästar på rymmen lyckas komma över en fodertunna innehållande krossad havre, hur pass orolig ska man...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hästen blev halt efter en rejälv vrickning förra sommaren. Hon behandlades på klinik vid två tillfällen. Veterinären som tittade på...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Novali01
·
  • Låst
Hästvård Jag har en fundering över "barfotafolket", hur tänker dom i resonemanget att ej låta sina hästar bära skor?? Hur tänker dom som tror att...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
18 486
Senast: Boj
·
Hästvård Har en liten fråga! Kan man raka hästen nu eller fördärvar man deras " system" eller nåt nu när dem fäller?
Svar
7
· Visningar
835
Senast: via
·
Hästvård Nu har min klump gått och skadat sig igen.:mad: Hon har fått något som ser ut som ett brännsår i karleden på vf. Tror att hon har...
Svar
2
· Visningar
1 666
Senast: Angel
·
Hästvård Min häst har troligtvis en gaffelbandsskada. Veterinären var ut nu för ett tag sen. Hon pratade även om griffelbenen men tyckte inte att...
Svar
9
· Visningar
1 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka