Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Min pålle är friskförklarad från sin första (och förhoppningsvis enda) kotledsinflammation hö.f. Han har vilat och läkt ut i 4 månader...
Svar
8
· Visningar
2 332
Senast: Johanna_E
·
Foder & Strö Har en riktig tjockis hemma, vet inte riktigt vad vi ska göra för vi har ägt honom i 3år nu och han är ändå lika fet även om vi har...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 129
Senast: Ewelina
·
Hästvård .. ni som avlivat på klinik - vad har det hela kostat? Och på vilken klinik gjorde ni det? (Inklusive omhändertagande av kroppen)
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Sonic76
·
S
Hästvård Hej! Ja om rubriken säger... Hur får man bort dom små liven på lättast sätt? /Stina
Svar
5
· Visningar
1 375
Senast: Casper
·
Foder & Strö Vet ej om tråden ligger rätt, om inte så får nån snäll moderator flytta den :) Vilket (vall)gräs är bäst, om man ska så i en ny...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Strajder
·
J
Foder & Strö Jag vill minnas att jag för ca 6 år sedan såg en häst som utfodrades med lusern i brikettform. Är det det någon som vet om detta...
Svar
11
· Visningar
1 716
Senast: ameo
·
Hästvård Fick sy ihop ett litet sticksår förra tisdagen på min ena häst, Chili, ingen kunde förstå hur det hade uppkommit, men det var iaf ett...
Svar
18
· Visningar
1 606
Senast: lady_vip
·
J
Hästvård Vad tycker ni om det här, ( jag redan pratat med vet. också)! Igår vid 15:00 kom jag hem och gav hästarna mat då verkade pållen vara...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: mumlan81
·
B
Foder & Strö Fick order om att köpa olja - rapsolja för att vara exakt. Vad gör det för nytta? Det är en svårfödd häst som står på i princip fri...
Svar
10
· Visningar
2 783
N
Foder & Strö Jag har en lite fråga. Min lilla kille tappade mycket vikt efter en flytt som vi gjorde i november. Jag tycker att jag har provat med...
Svar
9
· Visningar
774
O
Hästvård Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden men hästvård verkade mest logiskt.. Här på buke läser man ibland om hästar...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: ghost
·
K
Foder & Strö finns det något man kan ge för att hon inte ska tappa manen?? Hon tappar som mest på sommaren... :crazy: då jag vill ha fin man på henne...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: skuggi
·
F
Hästvård Mitt sto arab som jag har till låns har blivit jättefet!! Har jag varit helt blind! Oj oj oj det är väl bara att sätta igång med träning...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: FiaPiaLisa
·
Hästvård Min häst har precis fått två vargtänder utdragna. Hur länge bör man vänta med att rida - dvs, lägga bett i munnen på henne? Glömde att...
Svar
5
· Visningar
1 858
Senast: FiaPiaLisa
·
Foder & Strö Jag vet att jag har frågat precis samma sak för många år sedan och kanske detta varit uppe i annan tråd efter det. Ber så mycket om...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: Soffan74
·
M
Hästvård Hej! Jag klippte mitt fullblod inför vintern, helklippt då jag tränar en hel del med honom. Allt har fungerat jättebra och han har varit...
Svar
1
· Visningar
680
B
Hästvård I vårat hösilage, som är väldigt torrt, är det ibland mögel. Det är små vita prickar utsridda. Inte i klumpar. Hur är det att utfodra...
Svar
7
· Visningar
1 724
Senast: mackan
·
M
Hästvård Hej, hej! Vi har fått i uppgift på hästsjukvården att ta reda så mycket som möjligt om jumpers bump och överansträningar, som då båda...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: maskrosbarn
·
Foder & Strö Har letat, men inte fått nåt svar.. Har en Exsemhäst, och har ju hört att linfröoljan är mkt bra och kan hjälpa till att få dem att må...
Svar
9
· Visningar
2 076
Senast: Rebecka83
·
Hästvård Vill gärna starta en ny tråd om detta elände som sommarklådan är. Vad gör ni med era klådhästar? Vill ha tips på bra schampo och salvor...
Svar
12
· Visningar
1 051
Senast: Borkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II