Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Foder & Strö Vad tror ni om detta? Analysvärden:Torrsubstans 88,9 %Råprotein 327 g/kg ts Växttråd 127 g/kg ts Råfett 225 g/kg ts Askhalt 58 g/kg ts...
2
Svar
21
· Visningar
3 725
Senast: fjordinghanna
·
Hästvård Såg att det stod det i en annons och blev nyfiken vad det är, kan man få en förklaring? Gärna bild :D
Svar
6
· Visningar
3 278
Senast: sofflan82
·
Hästvård Om hästen har vitt, lite "slemmigt" snor, vad kan det vara då? Det kommer lite ibland bara och rinner inte hela tiden. Hästen är...
Svar
12
· Visningar
6 682
B
Foder & Strö Har suttit här på buke o läst lite vad medlemmarna ger sina hästar , o läste att nån gav sin häst 11kg hösilage / dag, & hon fick dock...
2
Svar
32
· Visningar
1 791
Senast: veronican
·
Z
Hästvård Hej, jag har senaste veckan inte sett min 10 månader gamla hingst dia mjölk från mamma. Annars brukar man se honom rätt ofta vara där å...
Svar
9
· Visningar
1 559
C
Hästvård Hejsan!!! Våran pålle som vi lånat hade vi nyligen ut en massör till,, var tyvärr inte närvarande själv då jag jobbade..men iallafall...
Svar
8
· Visningar
1 275
Senast: cobweb
·
C
Hästvård Satt och tittade lite på försäkringsvilkorna och såg två stycken hovskador eller sjukdommar som jag aldrig hört talas om innan...
Svar
6
· Visningar
4 345
Senast: cerrox
·
T
Hästvård Har haft problem med mitt 17-åriga halvblods sto nu i ca en månad. Det började en gång när morsan var ute och fodrade eftermiddags hö...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: norrland65
·
K
Hästvård Åkte me han till Strömsholms hästsjukhus igår kväll. Han fick en hovböld förra måndagen som skars upp ett antal gånger, förmodligen har...
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: Krizz
·
Hästvård Min kompis ska köpa d-ponny och har hittat ett sto som verkar jättetrevlig! Hon verkar ha allt det min kompis letar efter, med ett...
Svar
4
· Visningar
1 831
Senast: tio-i-tre
·
M
Foder & Strö Har äntligen hittat ett nytt stall till min pärla, det perfekta stallet förhoppningsvis. Men till frågan I hyran ingår även...
Svar
8
· Visningar
1 037
3
  • Låst
Hästvård Detta inlägg blev längre än jag menat att det skulle bli men ... Om er häst var utlånad och det var tre veckor kvar av avtalet. En...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 749
R
Hästvård Ni som kan mer än jag om fånghästar vad ger ni en häst med rotation i alla 4 hovarna för framtidsutsikter? Fram är det ca en rotation...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 349
Senast: karrob
·
J
Hästvård Min arab var ju halt i onsdags, men redan på torsdag var det bättre nu syns det ingeting mer. Så troligtvis var det ju en sträckning...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: white socks
·
Hästvård Någon kunnig som kan förklara för mig VAD vävnadsdöd och lymfangit är? Jag vet att benet svullnar vid lymfangit, men varför, vad har...
Svar
1
· Visningar
2 321
D
Foder & Strö Hej! Jag har två frågor .. 1.Kan man ge hästar för mkt grovfoder? 2.Kan ge hästar man för många ggr/dag? ;)
Svar
4
· Visningar
743
Senast: pinky
·
C
Hästvård Jag vill ha bekräftelse på att jag gör rätt & inte bara överdriver. Känner til ett stall där det finns mest unghästar, var där nyligen...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: chrysler
·
Hästvård Vet inte om jag har lagt tråden rätt. Bara fick en tanke igår när jag satt och funderade lite. Vart åker ni Stockholmare när hästen blir...
Svar
1
· Visningar
743
G
Hästvård Heej ! Har ett 4-årigt isabell sto som nu är brunstig och även fäller päls. Går tyvärr inte att rida henne nu då hon är öm i huden...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: loch
·
Foder & Strö vad betalar ni per månad för era hästar? och då menar jag allt inräknat..jag betalar ca: hö:12 kg = 360 kr halm:50-100 kr...
2
Svar
36
· Visningar
2 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka