Sv: Hästar ute till 20:00
Du är i väldigt stort och väldigt gott sällskap
Attans då.
Då är jag olaglig.
Du är i väldigt stort och väldigt gott sällskap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Attans då.
Då är jag olaglig.
Jag har inte läst på reglerna men hästarna ska alltså stå inne minst 12 timmar på ett dygn eller? (8 om den nya 16 timmars regeln införs)
8 kan jag gå med på men 12!
Det är nog mer rationellt att ha en lag som säger att hästar ska vara ute och röra sig fritt i en rimligt stor hage minst 8 timmar, än att lagstifta om att de ska vara inne. De flesta stallar har inte den luft som hästens andningsvägar är gjorda för. Men jag tror man inte löser allt med lagstiftning, petimeterlagar retar mest upp folk och gör dem till rättshaverister. Hur ofta får folk anmärkningar av inspektörer och förbundsrepresentanter för för mycket innevistelse, för mycket täcken och för små och för leriga hagar? Djur ska kunna ha möjlighet att bete sig naturligt säger ju lagen också. Eller blir inspektörerna också så förblindade av allt bling-bling, hemma-span och boxleksaker att de slutat tänka rationellt?
Ulrika
Det är INTE ändrat. 12 h eller mer är det som gäller fortfarande. Om det ändras ändras det tidigast 1/7 2007.