Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hej min häst har haft koltledsinflammation för ett bra tag sedan. Han hade det på ena bakbenet fick medicin och blev bra (bättre). Han...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: kajvinden90
·
Hästvård Har sökt på nätet men hittar inget.men någon här kanske vet .När byggdes uppfördes den första hästkliniken i sverige? Kan ju inte ha...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Qodrofenia
·
J
Hästvård Jag har testat TIGUSPRAY mot fotskabb det fungerade bra, drog dessutom SWITCH "POUR ON" över hästen och upprepar det 1 gång var 4e...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: jessy77
·
Foder & Strö Vi har en fullblodskorsning (modell mindre, ca 154 cm) som behöver lägga på sig. Just nu får han ca 10 kg hö (god kvalitét, men som...
2
Svar
32
· Visningar
2 856
Senast: Wembley
·
H
Hästvård Har köpt en ny häst och han har blivit lös i magen sedan han kom hit. Har varit här i ca 10 dagar nu. Har gett honom probiotics de...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: hästig
·
K
Hästvård Min Jasmine drabbades av fång förra året, o fick hovbensrotation. Hon är mycket bättre nu, som tur är och rotationen ska ha blivit...
Svar
12
· Visningar
2 070
Senast: _Runaway_
·
C
Hästvård Skulle behöva köpa en ny rykborste. Älskar mina tidigare ryktborstar- Stübben och JH- och skulle vilja ha en liknande i samma storlek...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: suisyola
·
Hästvård Kan man behandla "yrsel" hos häst... ? Min häst fick erhlicia för 5 år sen ... tog lång tid innan den konstaterades eftersom den inte...
Svar
8
· Visningar
1 946
Senast: FT_ryttare
·
V
Foder & Strö För ett par veckor sedan åkte jag till Granng*rden och köpte en säck havre. Kånkade in den i foderkammaren, snittade upp den och hällde...
2
Svar
20
· Visningar
2 359
Hästvård Min tokiga pålle har lyckats skaffa sig en fläskläpp någon gång mellan lör och sön morgon. Han är svullen på sidan av överläppen mitt...
Svar
6
· Visningar
2 628
Senast: Cattis_E
·
D
Foder & Strö Pga att det är svårt att få tag på bra hö så vill min stallägare att de hästar som idagsläget äter hö skall gå över till hösilage. Min...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hej! Jag köpte en holländsk unghäst 4 år i år. Var i ganska magert/undernärt skick när jag fick hem den, men är mycket bättre nu efter...
Svar
1
· Visningar
685
S
Foder & Strö Skall eventuellt börja utfodra min häst med Dynavenas Active 50 efter mycket rekomendationer från både vet och stall kompisar!:)...
2
Svar
20
· Visningar
1 698
S
Hästvård Är det någon som har ett riktigt bar tips på hur man får bort kissfläckar från en skimmel. Har testat; torrshampo, vanligt schamp...
2
Svar
20
· Visningar
6 823
Senast: Sterling
·
Hästvård Min häst har troligen regnskållor utmed ryggraden och nu har jag läst här på bukefalos om behandling med äppelcidervinäger. Hur har ni...
Svar
8
· Visningar
2 757
Hästvård Hoppas tråden hamnat rätt! Nu undrar jag, hur börjar hästarna med krubbitning ( jag menar inte varför, vet att det kan bero på en...
Svar
6
· Visningar
1 047
Hästvård ja har ni råkat ut för dessa elakingar iår? vad är botemedlet? hur vet man att det är dom? och vad gör ni för att förebygga det? är...
2
Svar
21
· Visningar
8 539
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag vill starta en tråd där vi redogör för vilka aktiva substanser och i vilken mängd som finns i olika sk ledtillskott. Har du...
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: Soffan74
·
T
Hästvård Vet ej om detta är rätt forum för denna tråd, så moderator får gärna flytta den o den ligger fel. Mina frågor till er är: Vad...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 525
Senast: Tebazz
·
D
Foder & Strö Om man får tipset om att ge ett mineralfoder, vad menas då egentligen? Vad är ett mineralfoder? Har ni några bra tips på några...
Svar
15
· Visningar
2 733
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka