Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag är inte så himla duktig på det här med hövärden men jag vet så mycket att värdena på detta hö, som egentligen är ensilage, är för...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: milly
·
Hästvård någon som ger detta till sin häst??? jag ska börja ge min och fått veta att man ska ge 10 g. har ingen våg hemma...hur många bär på ett...
Svar
2
· Visningar
2 144
Senast: clubman
·
T
Hästvård Min lilla tjej äter som vanligt (matvrak), är pigg och glad att rida, go att mysa med, sur att sadla och täcka nu vid fällningen (som...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Tinglan
·
Hästvård love: Jag tror fortfarande inte att det är sant. Vi var inne i Torsdags med pållen på ATG på återbesök, han har haft hovledsinflammation...
Svar
4
· Visningar
791
Foder & Strö På fredag får jag hem en ny häst, och måste hitta hö som räcker till den fram till midsommar. Jag har hittat hösilage i fyrkantsbalar...
Svar
15
· Visningar
1 171
Senast: LIA
·
Hästvård VAd betyder det? Hur blir hästen det, alla tänkbara orsaker? Hur får man bort det? Om man får bort det, brukar det komma tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 455
Senast: Evenstar
·
Foder & Strö Såg att Hööks hade någon typ av "saltsten" som de kallade för Himalayasalt i nutiken, en rosa "sten" som hängde i ett snöre. Vad är...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Huntress
·
Foder & Strö Mina hästar ska flytta och på nya gården finns bara hagar med gräs. Dock inte mkt gräs, mesta är vissent och torrt, och det är inte...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: susanne
·
Hästvård Om man bränner av betena nu på våren, hjälper det något mot parasitförekomst eller överlever de små :devil: det?
2
Svar
25
· Visningar
2 615
Senast: Eastwick
·
Hästvård Om en häst har en fettknuta kan den bli mindre av sig själv? Är det någon som har erfarenhet av fettknutor på häst så får ni gärna...
Svar
7
· Visningar
1 429
Senast: HarryBarry
·
H
Hästvård Är det vettigt att ha samma täcke på sin häst när det är 5 minus i snöstorm som när det är 15 plus och sol?:confused: Häststackarn går...
2
Svar
26
· Visningar
2 053
Senast: HarryBarry
·
3
Hästvård Vad tycker ni om detta foder upplägg/ "hagbesök"? (cirka tider) 7.00 Frukost 9.30 Utevistelse i jord/ sandhage utan gräs/ hö /...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Rebecka83
·
Foder & Strö Jag har ett lite problem. Min häst är av ponnyras och detta märks på hullet främst, tjock och go :D Jag är glad att jag har en häst...
Svar
14
· Visningar
1 319
L
Hästvård behöver lite tips. vår ponny har knott eksem. det finns olika täcken för detta e dom dyra bättre än dom billiga? några andra tips. kan...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Fina
·
L
Hästvård våran ena häst har fått hårlösa fläckar på bägge sidorna av länden. det började på en sida, och fläcken blev större samt en ny på...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag ska flytta mina hästar till nya och "oförstörda" hagar. Funderar på om man skulle avmaskat NU innan dom flyttar? Finns inte tid...
Svar
1
· Visningar
1 267
Senast: Madick
·
L
Hästvård Imorgon ska min häst få sin första boustism spruta. Ska hästen ta det lungt efter sprutan?
Svar
6
· Visningar
1 375
Hästvård Har en äldre russ som hade fång en gång för länge sedan, hos förförra ägaren tydligen, har inte haft sedan dess. Hovis säger att det...
Svar
3
· Visningar
643
R
Hästvård Jag ska tävla min pålle om exakt 2 veckor imorgon. Men hon skulle behöva klippas. Då är det väl lagom nu så det hinner växa ut päls...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: milly
·
G
Hästvård Har läst den långa tråden som redan finns om hästar som är lös i magen. Men utan bredband tar det några år att ladda upp sidorna så jag...
Svar
16
· Visningar
2 493
Senast: blohme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka