Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Jaha precis lagom till lovet :cool: Idag när jag kom till hagen såg jag direkt när lillpållan kom gående att det där var verkligen...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Chriiisan
·
L
Hästvård Förra onsdagen blev min häst skodd. Hovarna blev VÄLDIGT hårt verkade och jag märkte dan efter att han haltade. då kom hovslagaren ut...
Svar
8
· Visningar
4 835
Senast: Linn3a
·
Hästvård Nu har fästingarna kvicknat till odentligt här hos oss i Stockholms trakten. Jag har plockat 3 st från min häst och 6 st från hundarna...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: mijan
·
Hästvård Är det någon här som haft en häst med magsår? Vad hade den för symptom? Vad var det för typ av häst till temperament och...
Svar
12
· Visningar
1 643
Senast: Erikan
·
E
Hästvård Var hos tant doktorn med hästen igår och utöver det han blev behandlad för så ordinerades lite banting:angel: Vad för foder har...
Svar
17
· Visningar
2 961
Senast: elezdam
·
M
Hästvård Hej alla smarta där ute! :idea: Har ett litet problem.. Min häst, importerades från Polen i november. Kommer hem till mig i slutet...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: mumlan81
·
P
Hästvård Ja, som rubriken lyder. När slänger ni på täcket i år? Har ni redan gjort det eller väntar ni? Berätta gärna vart ni bor också. :D Ni...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: Svart häst
·
S
Hästvård Jag har hört att om en häst får korn som ända kraftfoder så akn den bli förgiftadad av det. Är det sant? Är det vanligt? Vad är det som...
Svar
14
· Visningar
1 360
E
Hästvård Vet inte om jag lagt den här rätt. Men iaf så har mitt sto råkat ut för en olycka i helgen:cry: Hon hittades blödande blöt och smutsig...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: ecila
·
B
Hästvård Var hos veterinären i dag och kollade igenom hela hästen, dom hittar inget fel. Hur skulle ni gå vidare, ponnyn har gått från världens...
Svar
11
· Visningar
1 546
Senast: annso80
·
Hästvård En riktigt bra amatörtränare, en av min travbanas bästa har sedan väldigt många år tillbaka fodrat med enbart halm och krafftfoder...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 827
Senast: Tora
·
I
Foder & Strö När jag tränade för en duktig tränare för ngn månad sedan sa han att jag skulle ge ponny lite extra foder innan tävling så att han ska...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: mahlmt
·
T
Foder & Strö Jag har en stor shettis som promenad rids och tömkörs lite lätt ca 2-3 dagar i veckan(ibland mer, ibland mindre). Ett sto på 10 år. Just...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: Tjalfe
·
Hästvård Ägnat två jäkla h åt att rycka fbl man. Hon var ju trimmad med kniv när hon kom *argh*, så jag har låtit eländet växa ut för att få den...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: neferra
·
P
Hästvård Hej! Jag undrar om man ska vaccinera hästar mot botulism bara för att dom fodras med hösilage?
Svar
4
· Visningar
756
M
Hästvård Min ena häst som är klippt och vart riden och tränad regelbundet verkar må lite dåligt pga av denna värme som kommit. Han svettades igår...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: midnight Rags
·
L
Hästvård Någon som vart med om det som kan förklara vad det är? tack på förhand/
Svar
1
· Visningar
593
Senast: LillOhlsson
·
F
Hästvård Fungerande huskurer eller färdiga salvor att köpa i affär mot lindrigt eksem i manen önskas! Någon som har några tips?
Svar
2
· Visningar
1 410
M
Hästvård Jag behöver få upp proteinnivån åt min gamling och allt jag tittat på i lusernväg innehåller för lite proteiner, o då slog det mig att...
Svar
4
· Visningar
7 805
Senast: maisan
·
Hästvård Har haft honom i några månader och allt har gått smärtfritt men de senaste 4 dagarna har han "bajsat" ut en massa vätska av och till...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: starstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka