C
Carro88
Sv: Svallkött
När min häst fastande i eltråd och sletupp ett stort jack med senor och hela kitten som gick av osv och så ville ALDRIG det såret läka. Testade med ALLT men tillslut så sa vi att nu får det f*n läka annars så var det nästan så att man hade varit tvungen att ta bort henne.
Vi lät såret vara helt enkelt och DÅ läkte det av sig självt. Kan ju va värt och testa..eller ta ut en veterinär först som kolla på det.. Kanske kan skriva ut ngt bra../C*
Mitt sto fick efter operation i framknät skav på baksidan av knät av bandaget. Från början var det inte så stort, och som en torr slät skorpa. Verkade läka bra utifrån och in! På återbesök slet vetrinären bort detta och efter det har det inte läkt. Bara blivit värre. Jag har försökt med ALLT. Tvätta, lufta, bandagerat, smörjt m.m. Eftersom det sitter bakpå framknät så kommer hon åt att klia med bakhoven.
Jag måste ringa vetrinären igen och fråga om hon kan skriva ut ett recept på något! Första gången jag är med om detta. Som jag förstår så är detta svllkött. När det sitter som det gör så rörs det ju hela tiden.
Tips på vad jag ska göra? Utan bandage så det luftas, men hon kliar då¨upp det. Bandage får hon av sig!
När min häst fastande i eltråd och sletupp ett stort jack med senor och hela kitten som gick av osv och så ville ALDRIG det såret läka. Testade med ALLT men tillslut så sa vi att nu får det f*n läka annars så var det nästan så att man hade varit tvungen att ta bort henne.
Vi lät såret vara helt enkelt och DÅ läkte det av sig självt. Kan ju va värt och testa..eller ta ut en veterinär först som kolla på det.. Kanske kan skriva ut ngt bra../C*