Håranalys

Sv: Håranalys

Håranalyser är rent hous pokus och påhitt. Du kan inte kolla något ang hästens hälsostatus genom ett hårprov.
Kul att din häst blivit bra dock, men det var inte tack vare håranalysen iaf.

Har du gjort nagon analys som inte stamt, eller?
Om man kan kolla DNA i har, varfor kan man inte se om det finns brister av nagot, eller forgiftningar?

Och Tack anda!

Man kan inte alls kolla dna i hår, bara i hårsäckar.
Och enligt folk som gör håranalyser så räcker det med hårstrån, det sägs inget om hårsäckar.

Det finns många exempel på när såna skojare gjort bort sej, men två av dom bästa är väl när dom tog hårstrån från en 600 år gammal häst (död sen läääänge så klart) och skickade in, och svaret de fick var att hästen hade mineralbrist, och mådde dåligt av penicillin den fårr nån gång! (penicillin var ej uppfunnet under hästens levnadstid....:angel: )...:crazy:
Tre andra prov skickades in från en och samma häst, som var skäck och hade tre olika färger på manen, och man fick tre helt olika svar på samma häst. Så, det är rent buffel och båg!

Jassa, sa det ar helt omojligt att hitta dna i har? Det kan inte vara sa att det ar lattare fran roten?

Nu ar det ju sa att det finns flera som gor haranalyser, du tror inte att en del ar samre an andra? Jag vet folk som har haft samma asikt som dig och skickat in har fran en dod hast. Nar de sedan ringt for att fa resultatet sa har de fatt till svar att de inte analyserar har fran doda hastar.

Jo, det var ju det jag skrev, om det suttit i hårsäcken, dvs roten. Men det är inte alltid det går heller.

Det skickades till olika, och det var bara "större" ställen med. Jag skulle aldrig göra det, med tanke på de diffusa svar som ges och ofta helt felaktiga lättgripna bedömningar.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: niardasp
·
Utrustning Jag har nyligen blivit medryttare pa en liten (159cm) hast. Hans sadel ar for liten for mig, far ont i svanskotan nar jag rider i den sa...
Svar
10
· Visningar
1 825
Senast: Gimlan
·
Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 217
Senast: daphna
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 391
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring