Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det ett bra kraftfoder till en fånghäst?
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Breccia_
·
K
Hästvård Hejsan Min häst fick lymfangit och behandlades med pencelin. Allt gick bra men efter sista behandlingen, upptäckte jag dagen efter...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Kimsan817
·
B
Foder & Strö Jobbar ju på ridskola.. och och ponnierna är lite fläskiga.. hösilaget har kvot på 6,7, de får mellan 1,2 och 1,5 kg TS per 100 kg häst...
Svar
12
· Visningar
1 007
Senast: BeastieBabe
·
T
Foder & Strö Min ponny dricker väldigt dåligt och jag kan aldrig tänka mej att han får i sej så mycket han egentligen behöver... Det enda vatten han...
Svar
4
· Visningar
713
3
Hästvård har en bekant som berättade om att en häst i stallet äter väldigt dåligt och dricker lite..verkar sällan hungrig och är något håglös så...
Svar
16
· Visningar
2 762
Senast: a-h
·
Foder & Strö Har en haflinger som inte rids så mycket för tillfället. Han får 10 kg hösilage nu (fjolårets, inte så mycket näring) och jag har märkt...
2
Svar
25
· Visningar
2 534
Senast: milly
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av Inkar? Min häst har fått en Ink under magen, pratade med veterinär och han ville inte skära bort...
Svar
15
· Visningar
2 379
Senast: Suprize
·
S
Hästvård min häst vrickade ena hoven i tisdas när han trampade på en bom och började halta efter ett tag. jag tänkte inte mer på det utan lät...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: san_dra__
·
Hästvård Min häst och två andra hästar i samma stall har alla fått massa små upphöjningar i huden. Dom är ca 1x1 mm vardera. Den hästen som har...
Svar
7
· Visningar
1 205
Senast: sofiaspel
·
Foder & Strö Finns det något man måste tänka på att inte ge unghästar. treåring? Är det bra med kalk? Jag jämför lite med barn, de behöver ju kalk...
Svar
7
· Visningar
1 776
Senast: milly
·
Foder & Strö eller hur fort går det? Har gett hästen hippo alfa grow nu i 1,5 månad, började med ett kag, hände inget, ger nu två, men får inte i...
2
Svar
27
· Visningar
2 106
Senast: orion_x
·
Hästvård Finns ju en hel djungel med olika sorters linement i affärerna. Vilken sort/märke tycker ni är bäst? Blister? va tycker ni om sånt...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Om en häst gått med en sadel inte passat och sedan byter till en ordentligt tillpassad sadel, hur lång tid tar det innan man kan se en...
Svar
2
· Visningar
636
F
Hästvård jag har en ponny som jag håller på att sätta igång efter ca 9 månaders vila/skritt. har galopperat och ridit på i ca 3 veckor, ponnyn...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: foreverflugan
·
J
Foder & Strö hur gör ni som har halvblod eller andra stora hästar ihop med shettisar med höt i hagen?? jag har alltid haft fri tillgång på hö i hagen...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Min ponny har helt plötsligt börjat "lägga sig" och tappa balansen med bakbenen i transporten! Han är helt normal annars, i ridningen...
2
Svar
21
· Visningar
2 044
Senast: lexi
·
Hästvård I oktober fick jag hem min häst i oktober och han såldes till mig eftersom han hade så stort flyktbeteende och den tidigare ägaren var...
Svar
13
· Visningar
1 057
Senast: ecila
·
Hästvård Jag har börjat med ventipulmin till min pålla idag. Veterinären var här på förmiddagen och gav henne en spruta med ventipulmin direkt i...
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: millus
·
K
Foder & Strö Hur märker ni när eran häst behöver mer protein eller får för mycket?
Svar
9
· Visningar
1 113
Senast: PrittePuff
·
N
Hästvård Har ett treårigt halvblod som jag har börjat hänga på och målet är väl att sitta på henne och skritta lite i slutet av maj. Samtidigt...
2
Svar
24
· Visningar
2 236
Senast: Svetlana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2