Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag skall byta från krafft groov till annat foder. Vad bör jag byta mot? :confused: Min häst skall ha ungefär samma arbetsbelastning...
Svar
10
· Visningar
1 162
Senast: milly
·
D
Foder & Strö Min syster fick hem sin foderhäst idag. En fullblodsvallack på 6 år.. Krubbitare och väldigt liten, på hullet alltså. Vad ska vi ge...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: Intractable
·
A
Foder & Strö Ska börja fodra min gosse med hösilage nu denna vecka. Har inte gjort det förut... Hur mycket motsvarar det vanligt hö ? Han får 10 kg...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: mackan
·
Hästvård Vårat 18 åriga sto har fått akut njursvikt efter en korsförlamning. HOn har sår i munnen som ingen vet vart de kommer av. Det började...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Welsh
·
Hästvård Vart ska jag egentligen börja. Det kommer bli långt. Min häst är halt. Och jag vill inte bli dumförklarad, jag ber bara om lite råd...
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: annso80
·
L
Hästvård jag undrar vad det avmaskningsmedlet som är en vit förpackning med en grön rand på? måste veta för att jag ska skicka träckprovet idag...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: pinky
·
Hästvård Vad har man för storlek på söm för vanliga järnskor hos ridhäst (d-ponny om det spelar någon roll)?
Svar
4
· Visningar
1 322
Senast: SO Hovslagare
·
Foder & Strö Hej! Tror ni att mitt digivande sto (fölet är 4 dagar gammalt) klarar sig på fri tillgång på detta hö? Petar i sig mellan 20-25kg...
Svar
4
· Visningar
676
Senast: milly
·
I
Hästvård En av mina hästar när jag tar ut henne på morgonen så är hon jätte stel i bakbenen, vet inte hur jag ska förklara men tänk när hästen...
Svar
13
· Visningar
3 193
Senast: arabia
·
A
Foder & Strö Hittade inget annat tänkbart forum att lägga denna tråden i. Flytta den om den ligger galet! Kan Krafft Müsli och havrekross +...
2
Svar
24
· Visningar
2 113
Senast: My Beauty
·
M
Foder & Strö Har skrivit om min arabvalack tidigare, att han bygger så dåligt med muskler trots arbete på rätt sätt, och åtminstonde på pappret vad...
Svar
16
· Visningar
1 118
Senast: Jaba
·
N
Hästvård Min häst är aningens aningens varmare en bit på senan vä bak, var lite tjockare tidigare men nu bara lite varmare. En liten skillnad...
Svar
4
· Visningar
1 615
Senast: Nora
·
N
Foder & Strö Jag har alltid haft hö, dom åren jag har haft häst och har INGA erfarenheter av hösilage så idiotförklara mig inte nu :o Jag ska...
2
Svar
21
· Visningar
9 138
Senast: Natte
·
K
Foder & Strö Hej jag skulle vilja veta hur ni gör när ni har fri tillgång på storbal. Lämnar ni kvar nätet och plasten och bara tar av toppen...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: kbr
·
Hästvård Hejsan ! Jag har en d-ponny SKIMMEL som värkligen ÄLSKAR att rulla sig i LERAN. Så när jag ska ta in honom från hagen så är han inte...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Fjordingen har fått pälsbitare,redan! de tror väl att de är vår pga av vädret:angel: nån som har det likadant?
Svar
15
· Visningar
1 447
Senast: millus
·
U
Hästvård undrar bara hur stor mage dom får ha i vila om man säger så..när dom inte rids asså. min häst har lite mage när ja inte rider, men...
Svar
5
· Visningar
740
Senast: Uddatyp
·
J
Hästvård har någon lust att lite snabbt förklara fång lite snabbt?? har nu en shettis på två år och funderar lite på hur man förhindrar fång, han...
Svar
16
· Visningar
1 243
Senast: Ashira
·
Hästvård Har någon här inne fått ordern att efter ni behandlat hästen i benen, galopparbeta den var annan dag typ???? Tycker det låter konstigt...
Svar
11
· Visningar
1 312
Senast: Alexandra_W
·
S
Foder & Strö Ska göra ny foderstat till pållan, då jag börjat med horsehage. (Moderatorn:Tänker inte be om hjälp att göra en, bara lite frågor runt...
2
Svar
22
· Visningar
1 833
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka