när ska ni "brodda av" hästen?

Sv: när ska ni "brodda av" hästen?

nää men hästen hade väl travskor tyckte jag att det stod och dom e inte lika tjocka osv som ridskor...

Min går med skor med broddhål i året runt, behöver kunna broddar på sommaren också vid hoppning på gräs osv.

Inga snösulor alls denna vinter, broddarna har på och av sedan i november.

Tog av broddarna för ca 3 veckor sedan, men har fortfardne broddhål kvar i skorna eftersom man aldrig vet hur vädret är + gräs hoppning som näms tidigare =)

Det beror ju på hur hästen är benad också. Min som är intåad fram sliter hur mycket som helst på nolltid. Har bytt till blindbrodd i tårna då skorna ska sitta i sex veckor till, så jag slipper krångla med extra skoning när/om framskorna går av.

Ok. de verkar som att de nog beror på var i landet man bor :)

Liknande trådar

Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: Amk
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 491
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka