Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det är så att jag har nu kommit underfund med att på nått vis måste min lilla flicka få i sig mer mineraler/vitaminer. Vad som nu...
2
Svar
21
· Visningar
1 980
Senast: lillsyrran
·
Hästvård Min häst har varit stel i benen en längre tid, det är inte så konstigt kanske när man är 25 år. För lite drygt en månad sen blev han...
Svar
19
· Visningar
1 841
Senast: Minilott
·
Foder & Strö Hästen min har flyttat med sin fodervärd till nytt stall. Han har alltid haft mycket motor och svår att hålla i hull. I nya stallet...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: pinky
·
Hästvård Precis fått svar på träckprov på nya hästen och nu är jag lite fundersam... 450 EPG av stora/lilla blodmasken o springmask och det känns...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: Madick
·
C
Hästvård Kan man ha de när Hästen ska glänsa lite mer ? T.ex. vid ögonen och mulen.("Där vi skinet") ? Funkar de? Elr, måste man ha Barnolja?:) :d
Svar
11
· Visningar
991
Senast: wallerie
·
Hästvård Okrossbar spegel i transporten - läste om hästforskare som hade konstaterat att hästen mådde mycket bättre med en "kompis" i...
Svar
5
· Visningar
1 544
Senast: Cashmir
·
M
Foder & Strö Har någon erfarenhet av Tahitian Noni-juice till hästar (eller människor med för den delen)? Tror det heter Equine Essentials för hästar.
Svar
8
· Visningar
1 345
Senast: Solosanta
·
Hästvård Jag har läst någonstans att man kan göra ett test för att se hur bra vattenflödet i vattenkoppen är. Är det någon som vet hur man gör...
Svar
9
· Visningar
871
Senast: Gecko
·
N
Foder & Strö Hejsan. Min dotter har en ponny som har haft fång känning sedan tidigare. Nu undrar jag om havre är ett bra foder att ge till en ponny...
Svar
2
· Visningar
663
Senast: arabia
·
E
Hästvård Hej! Min treåring börjar tappa mjölkisarna. Vill gärna höra lite vad ni har för erfarenheter, min första unghäst så jag vet inte...
Svar
10
· Visningar
2 451
Senast: Tussilago
·
Hästvård Igår var vi för andra gången på hästkliniken. Ponnyn vi äger har sedan köpet varit sned och ojämnt musklad. Hon kollades två månader...
Svar
6
· Visningar
2 520
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vår arab som vi haft sen i januari har lite konstiga hovar... Han är expert på att trampa sig själv och hade märken efter gamla...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö va ger ni era hästar? Va är böst att ge till en häst som går hyffsat hårt, tävlar inte än men jibbar på de =) Asså vilket föredrar ni?
2 3
Svar
47
· Visningar
3 200
Senast: Estivuz
·
Hästvård Ahhh sabla häst. Har ett fullblodsto som är plattfot på framfötterna. Vilket gör att hon gärna lägger sina framskor i tid och otid...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: axel
·
D
Hästvård Nån som kan tippsa mig hur jag ska kunna promenera min häst:confused: Det går nästan inte om jag inte ska sätta livet till. Han är...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Tussinussen
·
Hästvård Ja,ungefär så känns det. Fick mitt fullblod i juni förra året, då var han precis nyvaccinerad veckan innan, så jag tänkte inte mer på...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har haft en del hästar som har konstaterats att de har urkalkning i sina leder. Detta var dock för över 10 år sedan och jag antar...
Svar
18
· Visningar
2 852
Senast: Tora
·
J
Hästvård Jag undrar om ngn har haft liknande problem som jag har? Fick förra året när veterinären raspade tänderna veta att pållen hade en...
Svar
7
· Visningar
882
Senast: Mia_R
·
D
Hästvård *LÅNGT, men snälla läs* Min häst har plötsligt börjat bli stel i bakdelen och liksom stapplar. Misstänker eller är ganska säker på att...
Svar
2
· Visningar
1 556
Senast: Dundret
·
H
Hästvård Var med min häst på ännu ett klinik besök igår. Har tidigare behandlats för hovledsinflammation hö bak, sprutades då 3 ggr i hovleden m...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 969
Senast: Häst 2004
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka