Mineral tillskott.

Sv: Mineral tillskott.

Nr 1: vilka hästar har vi i full frihet?
Nr 2: vi har utarmat naturen så att det inte går att få ett underlag för den undersökningen
Nr 3: vi använder hästarna betydligt mer i fångenskap än de gör av med i frihet. En häst i fångenskap som arbetar behöver mer foder än en häst i det fria (jag antar att du refererar till Lojsta-russen?)

Sv: Mineral tillskott.

Nr 1: vilka hästar har vi i full frihet?
Nr 2: vi har utarmat naturen så att det inte går att få ett underlag för den undersökningen
Nr 3: vi använder hästarna betydligt mer i fångenskap än de gör av med i frihet. En häst i fångenskap som arbetar behöver mer foder än en häst i det fria (jag antar att du refererar till Lojsta-russen?)

Nej, jag referar inte till Lojsta-russen enbart. Jag menade vildhästar generellt och i alla tider. Om du skrev att ditt inlägg avsåg hästar i fångenskap från början så missade jag det. Då ber jag om ursäkt.
Angående dina punkter så håller jag med om 1 och 3 men anser att svaret på punkt 2 snarare borde vara att vi inte har tillräckligt många vildhästar för att göra en undersökning.

Hoppas att du inte ser det här som kritik, jag är inte ute efter att kritisera någon, utan tycker att det är en intressant fråga.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 845
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 056
Senast: Habina
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka