Är det något som finns i butik men inte på hemsidan?Tips, Potatisprotein finns att köpa på Börjes om man har någon sådan nära.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det något som finns i butik men inte på hemsidan?Tips, Potatisprotein finns att köpa på Börjes om man har någon sådan nära.
Vår är också bedrövlig. Jag har sen länge slutat att åka dit och försöka handla. Istället beställer jag på nätet och hämtar i butik när det är packat och klart.Då köper jag nog GG protein pellets i stället.
Har granngården i stan så deras foder och kraffts är det lättaste att få tag i. Om det inte är slut i butik, som j….a vanligt(!).
Hur är era granngårds butiker? Lika bedrövliga som våran? Allt är slut, jämt.
Överväger att åka 3 mil till en annan butik för att köpa foder (ej gg) snart.
Vår är också bedrövlig. Jag har sen länge slutat att åka dit och försöka handla. Istället beställer jag på nätet och hämtar i butik när det är packat och klart.
Japp, bara att ringa din närmaste butik så tar dom hem.Är det något som finns i butik men inte på hemsidan?
Lusern som är slut? Hmm inte märkt här, men jag har köpt ett annat lokalt märke sista tiden då det var lite billigare än Kraffts..
Hörde rykte om detta i våras så köpte på mig 3st 25kg säckar av kvarnbys lucernpellets. Hoppas att där kommer in mer!Det har varit slut här länge, nu sist fanns typ tio säckar med något danskt lucern jag aldrig sett tidigare och GG aldrig haft tidigare.
Jag anar kraftigt oråd inför vintern
Hörde rykte om detta i våras så köpte på mig 3st 25kg säckar av kvarnbys lucernpellets. Hoppas att där kommer in mer!
Vad väger 1 dl och vad väger hästen?Köpte grangårdens elit protein special nu. Står att det innehåller bla e-vitamin och selen.
Vet ni om det är tillräckligt för att sluppa ge extra tillskott av det? Ger 2-3dl/dag.
Visa bifogad fil 95942
Vad väger 1 dl och vad väger hästen?
Ger du något annat mineralfoder eller liknande?
Behov:
Visa bifogad fil 95946
Mineralblandningar brukar ge tillräckligt med selen, men det är ju såklart alltid bäst att räkna och dubbelkolla.Vet ej vikten på 1 dl tyvärr. Kan kolla det i morgon. Hästarna väger ca 350-380 kg.
Ger kraffts mineral orginal 1 dl/dag.
Köpte grangårdens elit protein special nu. Står att det innehåller bla e-vitamin och selen.
Vet ni om det är tillräckligt för att sluppa ge extra tillskott av det? Ger 2-3dl/dag.
Visa bifogad fil 95942
Köpte grangårdens elit protein special nu. Står att det innehåller bla e-vitamin och selen.
Visa bifogad fil 95942
Lägg in fodret i fodefstatsprogrammet på hästsverige så ser du.Köpte grangårdens elit protein special nu. Står att det innehåller bla e-vitamin och selen.
Visa bifogad fil 95942
De flesta pelleterade foder har 16 dl på ett kg.Vet ej vikten på 1 dl tyvärr. Kan kolla det i morgon. Hästarna väger ca 350-380 kg.
Ger kraffts mineral orginal 1 dl/dag.
Jag fick årets analys nu och med hjälp av hästsveriges foderstatsprogram har jag räknat ut att i år behöver jag bara tillsätta mineraler. Skönt att slippa de där dyra proteinpelletsen. Nu köpte jag ju gg elit protein pellets. Men får väl ge lite att blanda ut mineralerna bara och för lite skrammel i krubban.