Hovskägget och kastanjerna

Sv: Hovskägget och kastanjerna

Hovskägg: NEEEJJ!! (har en shire=)

Kastanjer: Behövs inte! trillar alltid av innan dom blir stora... så de är alltid platta på min grabb..=)

kan ju svara på frågorna själv också :)

1. klipper inte alls ofta, mer av lathet, klippte storhästens hovskägg igår för att jag ska kunna rengöra den där jävla mumggen på hennes enda vita ben..

2. pillar bort dom när dom börjar bli för stora, till min häst stora förskräkelse, hon såg i princip ut som hon ville säga AJ AJ AJ vad gör du mamma, sluta!! *veva med frambena* haha

1. Klipper inte hovskägget.

2. Klipper av kastanjer och sporrar med hovtången när dom blir stora och vassa.

1. Jag ansar lite. Mest för att det är lättare att hålla rent + att det är snyggt. Min pålla har inte problem med mugg *peppar peppar* men jag försöker ändå hålla hennes hovar så rena som möjligt!

2. Nej.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 378
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31