Vad gör din häst på natten??

Sv: Vad gör din häst på natten??

Det är ju intressant, med tanke på att många av oss behandlar hästar som om de vore människor, just i fråga om sömn och utfodring. Vi förutsätter att hästar vill vara inne och ha det lugnt och skönt ungefär mellan sju-åtta på kvällen fram tills morgonen tolv timmar efter. Och att de är nöjda med mat tre gånger om dagen.
Sedan att de skulle känna sig trygga och "ombonade" i sitt stall med fyra väggar runt sig.

Hmmm, det låter väldig likt ett annat "djur" som jag känner till... :angel:

Sv: Vad gör din häst på natten??

Det beror nog på individen också. Min häst är ganska lågrangad så hon ligger ner mer inomhus eftersom hon vet att hon inte kan bli uppkörd av ngn av de andra. Däremot kan hon ligga utsträckt och sova med öppen boxdörr när det är full rulle i stallet på kvällen. Jag kan tom gå in och kliva runt och över henne utan att hon bryr sig nämnvärt.

På betet går hon oftast undan och lägger sig och sover någonstans, gärna i solgasset. Hon ligger öht inte ute om det inte det inte finns torrt underlag någonstans.

Vi hade ponnyuppfödning på lösdrift när jag var yngre och just på vårkanten så brukade hela flocken ligga och tryna i solen på halmbädden ute. Vadå hålla vakt...

Liknande trådar

M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 208
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 171
Senast: Siggan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 107
Senast: Luff
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring