Bra exempel på skoning

Sv: Bra exempel på skoning

*lånar knapp*

Jag är ingen hovslagare men vill man inte se en bild på mer av hästen för att kunna säga om det är en bra hov till den hästen? Inte bara hur hoven i sig ser ut?

Hade min häst fötter kan inte se ut på det viset.

JA tyvärr hade jag de och en som var väl meriterad. Han skor alla tävlingshästarna i det stallet. Men klarade tydligen inte av å sko min häst=/. Tackar vet jag Hasse, min hovis=) Han som skodde den gången har inte så mycket som petat på min häst sedan dess!

Det lilla jag såg var ju inte så roligt att titta på. Nu laddade jag inte så många bilder (modem)

Så här går det när man inte kunde få sin vanliga hovslagare att komma utan förlitar sig på att kompisens hovslagare kan sko......Vilket han enligt mig inte kunde!!!!

Lägg märke till de olika stora framhovarna...Ojämna trakterna och brist på utlägg......

Kan tala om att jag började gråta när jag såg vad han hade gjort med min ängels hovar=(=(

Hej, håller helt med dig. Påminner mer om en av alla dessa otaliga obalanserade travarskoningar med tappsko garanti från en skopåspikare än en balanserad välskodd häst utförd av en skicklig yrkesman.

Tragiskt.

Jag har bara uttalat mig om att jag tycker att denna skoning ser mycket bra ut från undersidan. Om du tittar på mina inlägg så ser du det. Du kan också se att jag preciserat vad jag tycker är bra. Kanske är den felaktigt skodd om man ser hästen med hela benet och från sidan men det har jag inte sagt något om.

Vilken skoning menar du? Lilla skutts???
Den har jag inte anmärkt på alls.
Jag sa bara som kommentar till Ideaal att man inte kan bedömma en skoning om man bara ser hoven rätt ner i sulan.
Jag tror inte Lilla skutt tagit dessa bilder för att slänga ut dom på Buke så de är väl inte tagna för att bedömmas överhuvudtaget egentligen.

Det ser Illa ut... Men diskuterade du skoningen med hovslagaren???

Man ska kanske se på helheten också, hela benställningen och inte bara en hov-

Det ser Illa ut... Men diskuterade du skoningen med hovslagaren???

Man ska kanske se på helheten också, hela benställningen och inte bara en hov-

BNenställningen e korrekt! och det finnns ingen anledning att verka så trakterna blir ojä'mna, trångsko eller gå ner en storkel i sko på ena hoven! Jag sa till honom att jag ville ha utlägg å han bara viftade bort de å typ "idiot förklarade mig" Ingen mening å säga mer iom att jag visste att han inte skulle sko mer...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: Görel
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 668
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 775
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring