Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ska fatta mig kort: avelssto som har "sabbatsår" o rids för tillfället, har svårt att hålla hull men är extremt pigg så svårt att ge...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: jannica
·
C
Foder & Strö Vet ni något/några foder helt utan melass? Försökte leta fram trådar om detta, men tja...Lite lat är jag dock, orka o söka runt. Vill...
2
Svar
21
· Visningar
2 219
Senast: minschamamman
·
G
Hästvård På hundar är det ju så att om man kastrerar en hund sent, alltså när den är ordentligt fullvuxen (vi kan säga 3 år för att ta i lite)...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: ylvali2
·
Hästvård :mad: :mad: :mad: Ja, vet ni vilka jag menar? De som brukar klistras på efter en sprutning hos veterinären. Hur får man bort kletet...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tog blodprov för ca 2 veckor sedan på min pålle efter att han varit urdålig i ett lopp. Han hade då 11,0 i leukocyter samt några andra...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: milian
·
Hästvård En inackorderad häst i mitt stall har fått sin dom i går. Hon har spatt. Det började i ena bakbenet i somras. Efter en lång vila så har...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 239
Senast: nellie96
·
Z
Hästvård Funderar lite på om man ska byta till sommarskor nu i april.. Eller är de för tidigt? Kanske man ska ha vinterskor å så ta bort...
2
Svar
27
· Visningar
2 362
Senast: Zandora
·
L
Hästvård Nästa vecka kommer veterinären, vi har nu bestämt oss för att hingsten ska kastreras. Nåt särskilt jag ska tänka på??? Han går på...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: lilla hoven
·
L
Foder & Strö Jag har en 19årig islandshäst på foder, han går ute dygnet runt och får endast hö och mineraler. Men ungefär hur mycket mineraler skall...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: lala
·
Foder & Strö Va ska ja ge för foder till min frieser som är sååå slö? Nu får han 2kg havre å 2kg hippo. Å inte blir han nå piggare för det...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: verrdogan
·
Y
Foder & Strö Om man får tag på ett riktigt dåligt hö, hur fort går det då för en stor häst att tappa hull???
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Ylva86
·
Hästvård Vad tycker ni? Är det dumt att låta få pållan undersökt för säkerhets skull så här ett år efter konstaterad hovbroskförbening - trots...
2
Svar
21
· Visningar
2 070
Senast: Vinja
·
Hästvård Nuförtiden får man med sig röntgenbilder från ATG på CD-skiva. Vad får jag för reaktioner på dessa två...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 720
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård Hej Många ledinflammationer verkar ju tyvärr komma tillbaks. Därför undrar jag om den är någon som haft en häst som haft...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: marresnarre
·
A
Hästvård Nu söker jag med ljus och lykta erfter er med erfarenheter av artros i halskotan. Var på kliniken igår och fick min häst utdömd pga...
Svar
15
· Visningar
7 938
Senast: apocalypse
·
L
Foder & Strö Min ponny har börjat "skala" barken från tallarna i sin hage, vilket hon inte gjort tidigare. Kan det vara så att hon har brist på något...
Svar
2
· Visningar
499
Senast: lilla hoven
·
E
Hästvård Hur och varför uppkommer det? (Galla/svullnad insidan av framknät precis under kastanjen, stor som en 5-krona eller lite mindre...
Svar
6
· Visningar
1 891
Senast: Litenvit
·
N
Hästvård Om man har en häst som blir sjuk och man måste ta bort den, hur ska man gå tillväga då om man man inte har fått nåt pass på den? Är det...
Svar
15
· Visningar
1 807
Senast: hillevie
·
P
Hästvård Det är så att jag och en tjej till har våra hästar inhyrd i ett stall. båda är vaccinerade som dom ska. Men nu till helgen kommer det en...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: pimy
·
Hästvård Har precis kommit hem från kliniken med min ena häst där vi har sprutat carpus fram, likadant fick vi göra förra året vid denna tiden...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023