Hö, hösilage el silage??

Sv: Hö, hösilage el silage??

Allt som är plastförpackat räknas som ensilage. Oavsett ts.

Att torrare material inte ensilerar är en annan fråga, som kanske diskuteras bäst på annat ställe.

ja jag har inte påstått ngt annat i den här tråden, ingen annan heller...
Det ts undrade var skillnaden mellan hösilage och ensilage.

Och det går helt enkelt inte att komma fram till, eftersom det knappast är skillnad mellan Volvo och en bil.

Alla som fodrar med plastförpackat vallfoder fodrar med ensilage. Oavsett om det är 30 % ts eller 60 % ts. Det är ensilage.

Grannbonden fodrar korna med ts 60 %. Bekanta fordrar hästarna med 45 % ts.

Som sagt: det är ingen skillnad mellan Volvo och en bil. Volvo ÄR en bil.

Det är ingen skillnad mellan hösilage och ensilage. Hösilage ÄR ensilage.

Och ts-halten är godtyckligt, så trådskaparens fråga är omöjlig att svara på.

jo, hösilage är blötare än ensilage. det är vi väl överrens om? Sen var gränsern går är en annan sak.
sök på google, "skillnad hösilage ensilage" och du får upp en hel del vettiga svar.

Senast ändrad:

Menar såklart tvätom! :angel: :D Blir förvirrad av denna diskussion angående hösilagets vara eller icke vara..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 100
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
595
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka