Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hej! Har ett äldre sto med gammal kotledsinflammation som inte riktigt vill ge med sig. Är intresserad av att ge Corta Vet HA till...
Svar
12
· Visningar
3 002
Senast: jogr
·
F
Hästvård Min häst har en mjuk kula (ca 4 cm) stor som sitter snett under hakan. Kommer lite, lite, lite var ur den. Han verkar inte har ont av...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: kullerbytta
·
Foder & Strö Ja den frågan ställer jag mig och min anorexiahäst ofta. Hon har slutat äta hö!!:mad: Jag får i henne högst 4 kg, hon behöver ju mer för...
2
Svar
26
· Visningar
2 762
Senast: fjordinghanna
·
A
Hästvård Hej! Efter att ha läst tråden om fångnacke tänkte jag lufta mina egna funderingar och frågor. Jag har ett 5-årigt OOOTROOLIGT...
Svar
1
· Visningar
5 357
Senast: SiZo
·
Hästvård Moderator får flytta om jag satt denna fel. Efter att ha studerat min häst har jag kommit fram till att hon kanske har lite krokiga...
2
Svar
22
· Visningar
4 544
Senast: martha
·
Hästvård Jag har en egen uppfödd 3-åring som är försäkrad 27000. Efter 3-årstestet ska jag sälja henne och beräknar få runt 60-70.000 för henne...
Svar
15
· Visningar
1 481
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård 1.Klipper ni hovskägget på era hästar? varför/varför inte? 2.Pillar ni bort kastanjerna när dom blir för "långa" eller låter ni dom...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Marbe507
·
S
Hästvård En bekant sa till mig att det inte var ngn idé att kastrera min hingst (som fyller 5 nu) då han va i såpass hög ålder redan :confused...
Svar
17
· Visningar
2 493
Senast: __Stilett__
·
Hästvård Visste ni om att genomsnittshästen endast har 15-20 min djupsömn om dygnet?? DVS den tiden den bara MÅSTE ligga ned får att få. Lägger...
2
Svar
21
· Visningar
3 519
Senast: Bewelinn
·
I
Hästvård Jag hittade en skoning som enligt min åsikt ser mycket bra ut. Om fler hästar såg ut så undertill efter skoning så skulle förmodligen...
2
Svar
29
· Visningar
3 939
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hästen lyckades med 'något' i hagen i mitten av mars, och lyckades skapa sig fina sår på sina ben (VF och HB), inte varit synbart halt...
2
Svar
20
· Visningar
3 346
Senast: Alexandra_W
·
P
Foder & Strö Min häst har en lång vacker man, men inte så länge till verkar det som. Han fäller något otroligt ur den! Svansen är stark och fin och...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: pannkakssmet
·
Hästvård Hur många veckor/månader tar det ungefär innan man ser ökning i muskelmassa hos en häst efter en igångsättning?
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Raceface
·
Hästvård Min vanliga hovslagare fick ont i ryggen o kunde inte komma när hästarna gått 8v. Lovade att komma 2v efter o då jag bara har hästar...
Svar
18
· Visningar
5 155
Senast: borienburk
·
C
Hästvård Jag vet inte om det här är rätt plats för den här tråden. Iallafall min häst här jätte mycket man på ena sidan och jag undrar hur man...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: CCorneliaa
·
J
Hästvård hur ofta ska man avmaska eoch vaccinera en häst ? hur ofta behövs tänderna raspas ?
Svar
2
· Visningar
676
Senast: pinky
·
Hästvård Idag var jag och testade en ny sadel, och eftersom min häst beter sig som hon gör så fick vi tips om en veterinär som bedövar hela...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Boj
·
Hästvård Jag vet att det säkert finns flera trådar kring ämnet men jag orkar inte läsa igenom allt. Jag tänkte bara skriva lite om en häst som...
Svar
4
· Visningar
761
Senast: cactuspower
·
Hästvård Har alltid tagit individuella prover förr. Har en ganska klar bild över valackens maskstatus, han har aldrig mask, för att uttrycka det...
2
Svar
23
· Visningar
2 214
Senast: _86a_
·
Hästvård Kan börja med att tala om att japps, jag lider av grav fångnoja. Förlorat två i fång. Hav tålamod ;) I alla fall, fbldonnan har ett...
2
Svar
34
· Visningar
6 095
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka