Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har fri tillgång till korn i stallet där jag står , så skulle vilja börja ge det till min häst någn som kan berräta om lite + & -...
Svar
13
· Visningar
1 586
Senast: veronican
·
M
Hästvård Vad brukar ni vaccinera era hästar mot?
Svar
16
· Visningar
1 027
Senast: Mitrolle
·
Hästvård När hovslagaren skodde hästen senast konstaterade han att ena bakhoven blivit lite mindre än den andra. Han sa att det kan bero på att...
Svar
7
· Visningar
1 530
Senast: Spiggen
·
M
Hästvård Jag ska hämta hem min nya häst nu i veckan och den är efter en olycka i transporten för många år sedan orolig i transporten vi ska köra... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 103
Senast: Piggelurven
·
M
Foder & Strö Har en 24-årig valack som just buköppnats (med gott resultat) och fått en bit av tunntarmen avlägsnad (pga ett lipom som snurrat sig om...
Svar
9
· Visningar
1 631
Senast: MissInterpreted
·
K
Hästvård Har en liten fråga som jag hoppas någon klok människa kan bringa klarhet i. Har en ponny som på eftermiddagar är superfin i alla...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: femman
·
F
Foder & Strö vad jag fick lära mej av mina lärare på ridgymnasiet så ska hästen grovfoder täcka ca 70-80% av det dagliga fodret. alltså du ska...
Svar
9
· Visningar
1 104
Senast: amanin
·
M
Hästvård Hej! På måndag eller tisdag får jag förhoppningsvis hem min buköppnade 24-åring, och nu vill jag gärna höra vilka erfarenheter, råd...
Svar
5
· Visningar
3 675
Senast: Splittan
·
H
Foder & Strö hejsan! har ett ganska foderkänsligt sto (145 cm) som lätt tappar hullet. hon får nu ca 6 kg hösilage, 2 kg hö 2,4 liter havre...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: ajax85
·
Z
Foder & Strö Jag har en fd travhäst som ja håller på att få igång konditionen på, plus få lite mer hull på :) Ger honom just nu bara kraftfoder...
Svar
4
· Visningar
702
·
I
Hästvård min häst hade kolik förut in när jag tog in honom, så vi satte på honom täcken och sen gick vi ut och gick 30 minuter med honom, så nu...
Svar
7
· Visningar
801
Senast: Hammond
·
J
Foder & Strö nu måste ni hjälpa mig!! fick så bra hjälp med att lära mig räkna foderstater för ett tag sen:bow: och klarar av att läsa mig till det...
Svar
2
· Visningar
804
·
K
Hästvård Snart så kmr alla insekter :( vill veta vad ni brukar använda på sommaren för o skydda pållarna mot dessa otäcka fasor. Så lite frågor...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: bigganl
·
Hästvård Var och mockade i stallet idag, och upptäckte då att två bäddar var helt torra! Inget kiss på hela långa natten! Vad kan detta bero på...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: Kusebuse
·
Foder & Strö Fullblodet har svårt att få i sig tillräckligt med protein. Han har fri tillgång till både hö och hösilage. Höet har riktigt bra... 2
Svar
36
· Visningar
1 934
Senast: Madick
·
B
Hästvård Hur gör ni för att få svansen på era skimmlar att bli/ hålla sig vit och ren? Enbart vanligt schampo fungerar inte bra på min. Tacksam... 2
Svar
36
· Visningar
4 411
Senast: isaaak_
·
P
Foder & Strö Pollan min tycker verkligen inte om lucern strå fodret. (vissa dagar går det bra = halva kilot ner i magen och halva kvar;)) Kanske... 2
Svar
27
· Visningar
2 042
Senast: Ia4
·
Hästvård jag har börjat stretcha min häst före och efter ridning... soft innan å mer tänj efter... hästen gör så mkt hon vill, så jag står...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Messy
·
K
Hästvård Vart använder ni linimentet och varför? Och efter ni gjort det lindar ni alltid då? (om ni haft linimentet på benen..) ÄVEN...
Svar
14
· Visningar
1 250
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Fick härom dagen höra att man kan ge gamla hästar grisfoder, så håller de längre. Är det verkligen sant? Personen i fråga har gett sin... 2
Svar
37
· Visningar
4 786
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka