Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Fick härom dagen höra att man kan ge gamla hästar grisfoder, så håller de längre. Är det verkligen sant? Personen i fråga har gett sin...
2
Svar
37
· Visningar
4 783
Senast: sassiball
·
Hästvård Nu har det ju börjat växa liiite gräs i beteshagarna, det är små strån som sticker upp bland allt det gamla fjolårsgräset. Frågan är, är...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: _Runaway_
·
A
Hästvård Min häst fikk fång den 14 mars og fikk Finadyne den første uken. Deretter kom ny veterinær som mente at Finadyne ikke måtte gis lengre...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: AnneS
·
Hästvård Vi vet inte vad det är och hästen är, elelr var igår iaf jättesjuk. har int ehunnit ringa, det är mitt jobb men ja. jag ahrint ehunnit...
Svar
17
· Visningar
1 625
Senast: xDollyx
·
Hästvård Fram på hasen är det vätskefyllt. Ingen värme ökning eller ömhet. Hästen rör sig helt obehindrat. Vad kan det vara?
2
Svar
20
· Visningar
4 109
Senast: Trinity
·
Foder & Strö Egna grovfodret är slut och jag har möjlighet att få köpa hö av en granne. Höet är analysreat till ko och det borde ju rimligtvis gå att...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Eastwick
·
P
Foder & Strö Hej Undrar hur mkt hösilage balar / kg det går åt per månad åt full stor häst som har fri tillgång i hagen och ute i stort sett hela...
2
Svar
24
· Visningar
4 992
Senast: sjoberga
·
Hästvård Min häst verkar uttorkad och jag vet inte vad det kan bero på. Om man nyper i skinnet på halsen så klibbar det ihop sig en kort stund...
Svar
9
· Visningar
3 353
Senast: Linda.B
·
Hästvård Nån som vet om svampen dödas om man lägger hjälmar, handskar m.m. i frysen? Jag är VÄLDIGT tacksam för svar!!
Svar
17
· Visningar
5 648
S
Foder & Strö Har en ganska svårfödd stor herre, som jag inte får i mer än 10kg hösliage (visserligen bra värden) , han bygger kondis å muskler för...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: SirWillgott
·
R
Hästvård Hej o hå. Nu vill jag ha lite vägledning av er bukare. Det är såhär att i måndags började min ponny snora (vitt), dock inte alltför mkt...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Rio
·
J
Hästvård hej alla glada bukemänniskor :bow: är i hästägotankar och har några frågor som jag hoppas ni vill svara på (A) *vad ska man tänka...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: arabia
·
Hästvård HJÄLP! :cry: Min Islandshäst har kliat sin svans hela vintern. Jag har tvättat henne med PROB, använder PROB-olja. Jag har tvättat...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: chrysler
·
Foder & Strö Sitter och räknar på kostnader för kraftfodret. Vi använder enbart Kraffts produkter. Någon som vet vad Kraffts Müsli, grund och havre...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: AKB
·
Hästvård Vad kostar det? Ståendes?
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Josse58
·
C
Hästvård Är det någon som vet om hästar kan få skabb?? Typ öronskabb eller liknande?? Tack på förhand!!
Svar
1
· Visningar
598
Senast: hillevie
·
K
Hästvård Jag märkte för tre dagar sen att min ponny hade svullnader (typ bulor) på båda benen alltså på insidan. Han har känts ovillig och vill...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: Kryptonit
·
Foder & Strö Min behöver äta munkpeppar och Djävulsklo och det är tydligen äckligt, så nu har hon slutat äta, även om jag inte blandar i det i maten...
Svar
13
· Visningar
1 323
Senast: HarryBarry
·
S
Hästvård Idag när jag ridit satt jag av och skulle släppa på gjorden några hål för att gå sista biten. Främre stroppen gick bra,men när jag ska...
Svar
4
· Visningar
682
Senast: scesar
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen pålagringar i bakknäet, orsakade av cystor. Enligt veterinär kommer han förmodligen inte kunna tränas fullt...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka