Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hej hej jag vet inte vad jag ska göra.... Jag inbillar mig att min häst är sjuk när hon ligger ner. tycker hon ligger ofta. OK jag...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: saila
·
Hästvård Vänder man sig/hur går man till väga om man vill att djurskyddsinspektören ska åka ut till ett ställe för en inspektion? jag har...
Svar
1
· Visningar
572
Senast: Piggelurven
·
Foder & Strö ja... går massagekurs å alla ska välja något "runt" hästar å göra ett arbete... just nu bara en presentation till stora arbetet, å den...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Messy
·
Hästvård Min häst är tjock på båda bak, inte varm eller öm och ingen markering. Hon har varit så till och från några veckor, ibland mer ibland...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: TBT
·
C
Hästvård Hej! Jag har nyss fått reda på att min häst har spatt... Just nu känns allt mörkt,vad ska jag hitta på? Hur ska jag rida henne...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: Curri
·
S
Hästvård Nu har jag kämpat med min häst sen i slutet på september med hennes problem med frambena... Hon har blivit friskförklarad men halt igen...
Svar
6
· Visningar
1 124
Senast: Sippus
·
Foder & Strö FInnes: två hästar. Den ena, ett mycket lättfött mindre halvblod och en större svårtfödd fryslort till varmblod. Varmblodet är inte...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: axel
·
S
Foder & Strö Hej! Finns det någon som skulle kunna ge mig tips på ett foder som ger hästarna energi utan att bli alltför tittiga? Hästen som det är...
Svar
3
· Visningar
796
Senast: milly
·
Hästvård Hästen slog upp ett sår på benen häromdagen, så jag satte på henne benskydd. Dock verkar det som om de suttit för hårt, för idag när jag...
Svar
10
· Visningar
2 865
Senast: orion_x
·
S
Hästvård asso, jag har en shettis som e så smutsig så man svimmar x) Neej men. Liksom .. Inne i pälsen är det flera lager smutts, jag har...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: _paniiik_
·
M
Foder & Strö Vad står era dräktig ston på för foder? vitaminer? mineraler? Har nämligen ett dräktigt sto som kommer inom en vecka och vill gärna...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: BeastieBabe
·
A
Foder & Strö Min unghäst har blivit tittig och jag funderar på om det kan bero på foderbytet.... Han får nu Hippolyt. Är det någon annan som märkt...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: anna210
·
Hästvård Min ponny har päls som en björn! Han började fälla i slutet av februari, och trots att jag varje dag borstar av honom päls "till en halv...
Svar
3
· Visningar
651
Senast: Kusebuse
·
Hästvård Hur stor är svullnaden om det kan vara lymfangit på en häst? hur behandlas det? Vad beror det på? När är det försent att behandla det...
Svar
17
· Visningar
2 761
B
Hästvård Fick hästen nyskodd för ett par veckor sen, & för ca 2 veckor så tappa hon ena fram , fick ringa en annan hovslagare pga att min inte...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: blohme
·
B
Foder & Strö Nån som har erfarenhet av foderjäst?
2
Svar
22
· Visningar
2 133
Senast: Carolrita
·
Hästvård någon annan som får det på sin häst???:confused: min får det när han rids eller det är varmt ute. och då menar jag på insidan av...
Svar
3
· Visningar
1 479
Senast: clubman
·
L
Hästvård För en månad sedan fick jag en islandshäst på foder. Nu har jag börja sätta på hans eksemtäcke soliga dagar. Jag har märkt att han...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Flying High
·
K
Hästvård Tips på alla möjliga hemmakurer du har :D Så släng hit alla tips du har :) Kan börja med 2 st jag har: Kan avskräcka krubbitare...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: Ingenting
·
S
Foder & Strö Hejsan! Vår nya ponny har ett hysteriskt humör. Har nu hört att det ska finnas alger att ge till sura brunst-ston. Någon som vet...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Stardust
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka