Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej, jag undrar var man kan få tag på hovlack? Är det skadligt för hästens hovar? (ska bara ha det för att glänsa)
Svar
2
· Visningar
814
Senast: j_m_b
·
Hästvård Har nyligen köpt häst och ska nu vaccinera henne mot stelkramp och hästinfluensa. Vad kan gr. vaccinationen för dessa kosta? Hälsn...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: rocki
·
M
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av att ge Probimin eller MSM till sin eksemhäst (som ett komplement till korrekt foderstat, täcke och div...
Svar
14
· Visningar
1 963
Senast: Ökenvind
·
C
Foder & Strö Jag har liite problem hur jag skall räkna ut foerstaten till min arabvallack på 1.8år. Försökte räkna ut det på hippocampus men då...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 065
Senast: mahlmt
·
Hästvård Vad finns det för olika altenativ det kan vara om hästen är 1 gradig halt på ena bakbenet och 1,5 gradig halt på andra, är inte (och har...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: AnnaKarinA
·
S
Hästvård Hej. Ja, som rubriken lyder, jag har börjat fundera på om hästen har påbörjan till kvickdrag, han har alltid haft lite hosta, men...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Hur ligger det till? måste jag ha min häst tränsad när jag åker till klinik? alltså när jag går in till undersökningen? är det olika...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: Maléne
·
Hästvård Alla som säger att vitlök ger blodbrist, jag ska bara säga att jag har läst lite om det nu.. och det är så att hästarna som har blivit...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: isa__
·
Hästvård Hur lång tid tar det för en senskada att läka ut helt? Kan hästen användas precis som vanligt efter det? Träning och tävlingshoppning...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Nyrelski
·
Hästvård på min unghäst,snart 2 år,knäpper det i bakbenen när han går,inte varje dag,men ofta.. han är inte halt eller nått liknande.. vad...
Svar
11
· Visningar
1 232
Senast: Carro88
·
M
Hästvård Hej, jag har en fråga. Ska man använda Hovfett eller Hovolja för att hovarna ska glänsa? Tacksam för svar!:)
Svar
12
· Visningar
8 351
Senast: kenneth
·
S
Foder & Strö Ber om ursäkt om det redan finns en sån här tråd. Jag har ingen vettig våg hemma och sitter och räknar lite på foderkostnader... Är...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: milly
·
Foder & Strö Helt vete? Krossat vete? Synpunkter? Har sett en sådan fundering på annan plats på webben, därför är jag nyfiken...
Svar
4
· Visningar
2 330
Senast: mul
·
F
Foder & Strö Går det att blöta den några timmar föra utfodring?
Svar
7
· Visningar
948
Senast: Fjanton
·
O
Hästvård Eftersom min ena unghäst springer av sig framskor som jag själv byter strumpor, så har jag nu börjat snegla lite på andra alternativ...
Svar
14
· Visningar
1 759
Senast: Oggie
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad? Eller är det samma sak? :o Kan man se skillnad på dem? Hjälp en obildad stackare med några råd :angel:
Svar
11
· Visningar
7 815
Senast: Ylva86
·
I
Hästvård min häst hade kolik förut in när jag tog in honom, så vi satte på honom täcken och sen gick vi ut och gick 30 minuter med honom, så nu...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård En fundering... ni som har skadade hästar som står i boxvila och i sjukhage... och som är lindade i princip helatiden... och ni vet att...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: veronican
·
Hästvård Varför sprutar man hästen i halsen egentligen? För att det är lättaste stället? Visst finns/fanns de ngn kurs o gå i det? För...
Svar
9
· Visningar
4 643
Senast: Salonikel
·
Hästvård Mina hästar har flyttat (och jag också). Dag 2 fick ena hästen kolik, vet. kom och behandlade, pållen blev frisk och pigg igen...
Svar
12
· Visningar
1 200
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit