Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej! Sköter om en maxad d-ponny sedan 6 månader tillbaks. Hon blev halt på hö fram i slutet av november-06, och har markerat i trav...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: Mariette
·
Hästvård Mi häst behandlas för en hälta just nu. Fick en medecin igår som det är livstids karrens på. Ska inte det stå i passet då? Såg det när...
Svar
14
· Visningar
1 129
Senast: Olympus
·
Hästvård Ska man ha stödbandage vid gaffelbandskador? Vilka olika stödbandage kan man i så fall använda? Inne eller ute ?
Svar
10
· Visningar
1 990
Senast: Tail
·
Hästvård Hej på er alla! Nu har jag lite funderingar jag måste få hjälp med att reda ut! Min pålle har varit friskförklarad från en envis...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Empalie
·
W
Hästvård ska förhoppningvis få hem en häst på 8år över sommaren, han är verkligen jätte snäll och lätthanterad men har inte ridits på fyra år...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: arabia
·
Hästvård Kanske är jag överkänslig, eftersom jag fick hem min häst totalt ovårdad, men så här "sköts" hästarna i mitt nuvarande stall. Var snälla...
Svar
9
· Visningar
1 204
Senast: krambanan
·
E
Hästvård Min häst är som de flesta andra hästar sned. Starkare i ena sidan. Jag är lite dålig på att avgöra vart felet sitter och tänkte att ni...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: Mumin69
·
C
Hästvård Hej! Har en häst som varje sommar kliar sönder sin svans vid svansroten.. förmodligen har hon bett där som kliar men det ser inte så...
Svar
9
· Visningar
1 790
Senast: EmelieR
·
Hästvård Ettåringarna samt treåringen har idag fått sin första penicillinspruta mot envisa luftvägsbekymmer. Två av dessa är ganska känsliga...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Eastwick
·
T
Hästvård Mitt travsto beter sig lite konstigt när jag borstar henne på ryggen,över revbenen.Hon viftar med svansen och lyfter bakbenet lite som...
Svar
5
· Visningar
1 775
Senast: Tess82
·
F
Hästvård Hur gör ni för att skydda era hästar mot sommarens plågor? Jag använder flugluva + nån spray från hööks, men jag var inte nöjd med...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: wonderbaunbabe
·
S
Hästvård Min häst fick utskrivet hippotim pga luftvägsinfektion och i dag är det 4:e dagen av 5 som hon får hippotrimen. Problemet är att nu...
Svar
9
· Visningar
1 877
Senast: sialina
·
Hästvård Jag läste i en unghästbok att grundvaccineringarna för influensa är 3 st, men min häst har bara fått två gånger mot stelkramp och...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Pellis
·
Hästvård Är något jag läst i många inlägg. Jag begriper vad som menas med rak/svängd, men HUR ser jag om min häst är rak/svängd i sin rygg? Upp...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: lizzie
·
Hästvård Anlitar ni en hästtandläkare, veterinär eller raspar ni själva? Jag funderar på om en veterinär gör ett lika bra jobb som en...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 212
Senast: Nordsvenskahingsten
·
Hästvård Hur mycket väger en bruksnordis ungefär? Självklart spelar ju mankhöjden roll...men den vet jag inte. Är sugen köpa nordsvensk och har...
2
Svar
20
· Visningar
4 135
Senast: Idasagare
·
M
Hästvård hästen jag har hand om är jättesvullen under hasen på vänster bakben, han har vart det i ca en vecka men det har varken blivit bättre...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: mellie85
·
Hästvård Min lille tjocke shettis fick för ett år sedan upp en pinne i ljumsken. Den gick nästan hela vägen upp till ändtarmen (vet kände skadan...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: kopia
·
3
Hästvård Hur mkt väger din häst å hur mkt hade du velat att den skulle väga? Om du ska banta den, hur gör du då resp om du vill att den ska...
Svar
6
· Visningar
6 228
Senast: neywaz
·
C
Hästvård stavas det så? Är det någon som vet något fall där det förekommit i rundbals hö? Eller finns det bara i ensilage o hösilage?
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II