Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö jag har alldrig behövt göra det förut för det har vart andra som hjälpt oss men nu måste jag skicka höet på analys! och jag vet inte...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: SweetBriar
·
S
Foder & Strö Är det många som ger sina hästar E vitamin, varför? För att inte grovfodret Har tillräckligt med det, eller bara i förebyggande syfte i...
Svar
6
· Visningar
1 979
Senast: Sandran
·
Hästvård Är det ngn här som har erfarenhet av det? Hur uppkommer det, behandling osv
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: Bison
·
S
Hästvård Hejhej jag äger en häst som är snart 5år och nästan alltid dagen efter jag har ridit får hon svullna ben..:crazy: någon som vet vad...
Svar
2
· Visningar
571
F
Hästvård släppte ut en import ponny nyss, hela hasn rumpa ink bakbenen stog å skakade så man såg det på långt håll? sen när han skulle äta så...
Svar
10
· Visningar
3 648
Senast: Abova
·
Hästvård hejsan min häst stod tidgare i ett väldigt dåligt ventilerat stall och har därefter börjat hosta och är väldigt slemmig i halsen, och...
Svar
12
· Visningar
1 016
Senast: isa__
·
Foder & Strö Är det "samma" vetekli i mataffärerna som i hästfodersäckarn? Anledningen att jag frågar är att mitt vetekli nog hinner ta slut innan...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Mallory
·
E
Foder & Strö Hej! Jag och min stallhyresvärd är inte överrens om hur min rätt feta häst ska bantas och jag vill gärna höra era synpunkter på det...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 407
Senast: Invinciblestables
·
P
Foder & Strö Vad gör ni era hästar för foder när ni märker att dem behöver protein?
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Premier
·
Hästvård Hej hopp alla visa bukefalister. Det är så här att en bekant till mig har ett litet Bponny sto som har lite otur med predcis allt just...
2
Svar
24
· Visningar
4 629
Senast: tgd
·
Hästvård Det får min häst hela tiden för hon slår i sig överallt. Är det vanligt med hästar som slår upp småsår på sig själva jämt o ständigt...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: CallMeAce
·
G
Hästvård Jag har alltid haft svårt att skilja på "tjocka" och "galliga" bakben. Jag har en häst som är lite vad jag kallar det "tjock" i båda...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: guldvind
·
M
Hästvård kan hästar få anorexia?:confused:
2
Svar
26
· Visningar
2 251
Senast: Tebazz
·
R
Hästvård Har hört att biotin är bra för hovarna, men hur funkar det? Min häst har lite "fullblodshovar", så hon får lätt sprickor och så. Kan...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Elinabergh
·
K
Hästvård Har nu börjat funderat eftersom min häst börjat hosta och dt rinner ur hans näsa (dåligt ordval). Börjar funderat på om uteboxar är ett...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: TyrolensHaflinger
·
M
Foder & Strö Hej! Jag har ett varmblodssto på 20 år hon har rätt så lätt att gå upp i hullet, och hon har förut ätit betfor men sen ca ett år...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: pompelina
·
E
Foder & Strö Vi har en tunna stående med blandat Krafft Grund och hel havre, 1 säck vardera cirka. Krafften är ca 9 månader gammal och havren äldre...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Kom o tänka på en sak.. har ett varmblod som är mkt stressad av sig, har väl alltid varit sån.. han äter krafft grund. Innehåller det...
Svar
14
· Visningar
1 096
Senast: Tussilago
·
H
Hästvård har precis köpt Kolla masken för att kolla om min gamla pålle har mask. Nu står det i förpackningen att man även kan få en odling på...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: supergladis
·
Hästvård Hur går man tillväga? Verkar oklokt. Ska ringa min Vet imorgon bitti o höra, men vill veta hur ni skulle göra. Man vill ju slippa...
Svar
5
· Visningar
2 029
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II