lamellrandsröta - behandling?

Sv: lamellrandsröta - behandling?

Jag har haft häst med detta problem och hovslagaren öppnade upp hålväggarna, jag tvättade dagligen med klorinvatten som sen fick torka medan hästen stod i stallgången. När det var torrt sprayade jag med "Oinfektion" som är verksamt mot både bakterier och svamp och som har en eminent liten pip på sprayhuvudet som gör det enkelt att få in medlet i de allra minsta springorna. Detta gjordes morgon och kväll efter att jag först petat ut det jag kunde med en söm. För att få extra tryck med klorinvattnet använde jag en spruta (10 ml).

Numer använder jag "Oinfektion" när hoven fått en liten skada av sten eller liknande och har inte haft något återfall på många år...

Sv: lamellrandsröta - behandling?

Men hjälp!!!! Ytterligare ett medel :eek: :D

Tack för tipset, jisses så många olika medel jag känner till nu hi hi.
Men det är bra, man kan aldrig lära sig för mycket. :banana:

Men just nu har jag jodopax, väteperoxid, tjära, Pevaryl och Trush Buster hemma så jag tror (och hoppas :crazy: ) att jag klarar mig med det ett tag. :)

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 889
Senast: skuggi
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 861
Senast: Skywalker
·
Hästvård Köpte en 2,5 årig fullblodsvalack för lite mer än en vecka sedan. Veterinärbesiktigade ej (ja, man lär av sina misstag :crazy: ) Första...
Svar
13
· Visningar
3 081
Senast: sture
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit