Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ni som ger era hästar müsli vad ger ni för något? Jag ger för närvarande Eggersman classic mix men det är lite för dåligt "ös" i det...
2
Svar
25
· Visningar
2 084
Senast: lollo88
·
V
Hästvård Som rubriken säger, jag har problem! :smirk: Har en varmblodsvalack som jag inte riktigt kan sätta ord på om han är smal eller tjock...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 153
Senast: annso80
·
M
Hästvård har lite funderingar över våran vinterhage. den är kuperad och rätt stenig på sina ställen. så länge snön varit packad har det ju inte...
Svar
7
· Visningar
3 549
Senast: midnight Rags
·
E
Hästvård minns att jag läste någonstans om nått piller man kunde ge till hästar med exem.han som hade "uppfunnit" det var från sverige, och det...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Ellve
·
Foder & Strö hur förvarar ni eran lucern (hackad strå)? I stallet så är det ju fuktigt. Så vi har den inne i källaren just nu. (En säck räcker i ca...
Svar
9
· Visningar
1 690
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jag har hört att man inte ska klippa sin häst för sent på året, i samband med fällning, för då kan man förstöra sommarpälsen. Men vad...
Svar
8
· Visningar
1 676
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö hejsan! Tänkte höra vad ni har för erfarenheter av lite olika fodersorter. Min häst är lite tunn trots avmaskning, ordentligt med...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: white socks
·
T
Foder & Strö En häst i stallet som jag står i nu är väldigt smal och jag och hans fodervärd skulle väldigt gärna behöva lite tips på fodermedel eller...
2
Svar
31
· Visningar
3 374
Senast: Ellis
·
H
Foder & Strö Linfrö vad är det bra för igentligen??? Och finns det någonting man kan ge för bättre hov kvalite???:confused:
Svar
5
· Visningar
1 531
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö det inte är bra för hosthästar att äta betfor? Har för mig att jag läst det i någon tråd för länge sedan men är inte säker. Och om det...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: ancan
·
C
Hästvård Om/när du köpt ny häst hur tillbringar du första dagarna tillsammans? släpper du bara ihop den med de nya kompisarna? Tar du...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: eloon__
·
P
Foder & Strö Vad hade ni gett för foder till en vädligt pigg häst som har svårt att bygga muskler? tips!
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Fiorano
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av att hästen fått en hård knöl i karleden? Inte som en skorpa utan mer som ett överben?(som en stor ärta)...
Svar
1
· Visningar
1 896
Senast: Snobben
·
L
Hästvård min häst gick omkull i måndags och sträckte till en mjukdel/muskel i och med detta och var då väldigt öm men haltade ej dagen efter då...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Hoppla10
·
D
Hästvård Några bra tips ? Min ponny har fått mugg, så jag tvättade med jodopax och nu är det ännu värre, ser ut som brännskador :S, ska ringa...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: Jennyy
·
K
Hästvård Hej. Min häst har fått lamellrandsröta, dvs lite tendenser till det på tre av hovarna och på den fjärde lite mer. Har så klart haft...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 220
Senast: Kalle_Choklad
·
K
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder ger ni eran/era hästar om dagen? och hur uppdelar ni det? Och vad gör ni med hästarna?
2
Svar
26
· Visningar
1 956
Senast: Kafferosta
·
D
Hästvård Jag har ett problem med mitt varmblods päls. Har rakat honom hela vintern första gångerna har det växt ut fint men nu är han alldeles...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: dolphinsmile
·
J
Hästvård Nu gör jag en ny tråd, då problemet var annorlunda mot vad jag trodde. Finns det någon här som vet något om Arthrose och Gonit? Vad...
Svar
3
· Visningar
2 621
D
Hästvård Jag har fått råd om att köra med Back on track. Har paddarna på benen o de funkar kanon. Fick nu råd av equiterapeuten att köpa ett...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka