Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Jag antar att det inte bara är min häst som har de där "miniflugorna" ( i mit fall liknar dom kolsvarta fästingar) under magen? Ska man...
Svar
7
· Visningar
865
Senast: smessis
·
L
Foder & Strö Jag vet att man inte skall skriva enskilda foderstater här. Jag är bara lite intresserad av VAD ni ger till era varmblod, ev f.d...
Svar
13
· Visningar
3 396
F
Hästvård Min kompis häst har fått ett litet sår i mungipan, det är lite över själva mungipan sas . Kan hon rida ändå eller måste hon vänta...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: pinky
·
O
Hästvård Min häst slemmade idag jättemycket ur munnen när jag tog in honom fr hagen, det rann ut som en tunn stråle. Jag tänkte om han hade...
Svar
7
· Visningar
3 814
Senast: ollie
·
M
Foder & Strö Min ponny går i en lösdrift, totalt är det tre shettisar, en islandshäst och två new forest. Problemet är följande: de fick fri tillgång...
2
Svar
20
· Visningar
1 495
Senast: moonlightjoy
·
Hästvård Är det någon som använder det? Har läst i gamla trådar att det skulle vara effektivt men blivit förbjudet här, stämmer det...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: HannaZ
·
Hästvård Vår häst har genom att bralla runt i hagen av lycka tillsammans med kompisen, lyckats få en fraktur på strålbenet fram. Enligt...
Svar
2
· Visningar
2 774
Senast: CCT
·
Hästvård Vad är det som håller på att hända med dagens hästvård???? Källa: Aftonbladet Citat: Hästarna trivs bäst i köket Minipållar är...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 738
Senast: Stisse
·
L
Hästvård min medryttar häst har varit halt ett tag , men för en vecka sedan var han frisk och jag kunde rida honom utan problem. Men kontaktade...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Så. Möttes av en notis på whiteboarden om att hästarna nu ska gå ute 8-21 (bra!) men därmed att fodringarna går ner till 2 om dagen, en...
Svar
4
· Visningar
796
C
Hästvård Min häst har precis skadat sej i hagen och detta är den första skadan för mej som hästägare. Vet inte hur jag ska förklara men han har...
2
Svar
21
· Visningar
2 235
Senast: Ylva86
·
Hästvård Jag var nyligen på en större anläggning med ett femtital hästar och de såg bara för tråkiga ut muskulärt så jag kände lite diskret på...
2
Svar
30
· Visningar
2 170
Senast: hillevie
·
Y
Hästvård :confused: Det är så att min D-ponny tappar små hudflisor om man säger så, nu när hon börjar fälla och på sommaren. Det är som en...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: BonRaiz
·
S
Foder & Strö Har en halvblods valack på 11år och 170cm i mkh, tränas normalt/hårt -tränas å tävlar i hoppning främst.. Har alltid haft svårt att...
Svar
17
· Visningar
1 225
Senast: ridtravare
·
M
Foder & Strö Min häst är "normal lättfödd" :p (blir inte lätt tjock och inte heller smal utan håller ungefär samma vikt hela tiden). Dock har han p g...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Baroya
·
P
Hästvård Igår när jag plockade in hästen från hagen hade hon fullt med stora knottror i hela pälsen. Främst där hon är rakad och en massa under...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: ridtravare
·
F
Hästvård Vad finns det för alternativ för att fräscha upp en box som strös med halm? När jag var yngre använde vi kalk, gör man det fortfarande...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: Cilva
·
R
Hästvård Finns det i vanliga hästsportaffärer eller köper man det hos en veterinär? :confused:
Svar
5
· Visningar
2 025
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hej, jag rider en D-ponny som heter Buster. Han är vit och har små svart-gråa fläckar på sig, så det tog ett tag innan fd ägarna märkte...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: topsy
·
F
Hästvård har nyss fått hem ett 16årigt sto, som jag ska utbilda. har vart jätte fin i benen men för 3 dagar sen så känd ejag att hon börjat få...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Galapago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit