Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som har erfarenhet av dessa? Vilket är bäst enligt er (för muskeluppbyggnad och så)? Vad ligger priset på för Kraffts e-vitamin?
Svar
2
· Visningar
1 198
L
Hästvård Min häst har en liten "böld" på bakbenet. Antagligen har han trampat sig och att detta sedan har läkt ihop, men fortfarande är...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Willebillebus
·
J
Hästvård undrar ifall grönsåpa är bra ? har hört att det ska vara bra vid sår, och vi har det även i stallet.. ngn som vet?
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: Havanna
·
Hästvård Min tvååring har kommit på att ström inte är så farligt, att beta gräs är värt en stöt (eller hundra...) Han står alltså och hänger över...
Svar
3
· Visningar
755
A
Foder & Strö Ja, är det någon som har erfarenhet av det? Alltså istället för nät som håller ihop balen ha balsnören lindat MÅNGA varv runt balen...
Svar
9
· Visningar
2 376
Senast: DavidS
·
T
Hästvård Hej, är det någon som har erfarenhet av detta? Någon som vet om det är mycket bättre än traditionell kyllera? Klicka på ISBALSAM i...
Svar
1
· Visningar
1 558
Senast: tirnanog
·
Hästvård Finns det något annat lab än Vidilab som utför träckprov ? Det var ju en svinig prishöjning Vidilab gjort i år, vet i fasiken om jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 347
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hej! Har funderat på att köpa det. Men jag undrar hur mycket dom ska ha då.(I gram och dl) Och hur länge? Tack
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Bjorn
·
S
Hästvård Som jag skrev i en tidigare tråd så har min isis fått kala fläckar på kroppen, vi tänkte att det kunde vara pälsätare eller ringorm, så...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: strösslet
·
I
Hästvård Detta är iaf. i mina hemtrakter ett hett ämne. Så det skulle vara intressant att höra vad folk tycker här? Tycker själv att hästen...
Svar
9
· Visningar
1 318
Senast: SO Hovslagare
·
H
Foder & Strö Min ettåring är lite för tunn än, visseligen växer han så de knakar just nu mne några kilo till vill jag ha honom upp. Han går i en...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Havregryn
·
P
Hästvård Hur stretchar man en häst? någon som har någon bra sida med bilder och så?
Svar
5
· Visningar
813
Senast: SaraM
·
Hästvård Finns det någon av er som skor och verkar sin häst själv, och hur har ni lärt er. Har idag varit tvungen att anlita en annan hovslagare...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 602
Senast: coari
·
L
Hästvård Jag har ju hört så mycket bra om Lusern. Eftersom vår häst tappade vikt när han nu ligger i hårdträning satte jag in Lusern ihop med...
Svar
10
· Visningar
2 144
Senast: Rikkan
·
Hästvård Hur har det gått för er alla med mugg o rasphästar? använde ni de femtielva huskurerna eller medicin? Jag har gett :devil: i att...
2
Svar
35
· Visningar
2 225
Senast: malou78
·
L
Hästvård hur vet jag om det är en duktig hästtandläkare?? genom en kompis fick vi äntligen ut en hästtandläkare!! men när han är färdig och...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 398
Senast: lundborg
·
I
Hästvård Är det någon som vet något bra tillskott för muskeluppbyggnad. Håller på att sätta igång en häst som har väldigt dåligt med muskler. På...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: loch
·
S
Foder & Strö Jag har en Ardennervalack. Han var rund när han kom men jag tycker att jag har fått ner honom lite iaf, men nu vet jag inte om jag ska...
Svar
16
· Visningar
1 119
F
Hästvård Har en unghingst på ett år som är utåttåad. Vad finns det att göra åt detta, finns det något att göra överhuvudtaget? Kan det växa bort?
Svar
2
· Visningar
715
Senast: yelly
·
P
Hästvård appropå insektsmedel.. Hur har ni gjort med rutinerna på sommaren? Att skydda hästarna med olika medel kan ju fungera till en viss...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit